17.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

La Guàrdia Civil d’Alacant realitza tres serveis contra el tràfic de drogues

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha realitzat, a la comarca de l’Alt Vinalopó, dos serveis relacionats amb el tràfic de drogues. En el primer, es va detindre a un home de 49 anys que portava 46 dosis de cocaïna, mentre caminava per un carrer de Sax. En el segon, es va detindre a dos joves de 24 anys, a l’interior d’un habitatge on es cultivava marihuana.

 

D’altra banda, a la comarca de la Marina Baixa, es va detindre a un home que va pujar al TRAM a la Vila Joiosa amb 12 grams de speed. Caminant al costat de la Guàrdia Civil amb prop de 50 grams de cocaïna en la butxaca.

 

A mitjan setmana passada, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (USECIC), mentre realitzaven un servei de prevenció de la delinqüència en la localitat de Sax, van identificar a un individu que havia passat pel seu costat amb una actitud sospitosa

 

En identificar-ho, van descobrir que portava 46 dosi del que semblava cocaïna (prop de 50 grams), 710 euros en efectiu i 2 telèfons mòbils. L’home, un espanyol de 49 anys, va ser detingut immediatament com a presumpte 
autor d’un delicte de tràfic de drogues

Dos joves de 24 anys amb 510 plantes de marihuana a Villena

En la localitat de Villena, agents de la Guàrdia Civil van detindre a dos homes, tots dos de 24 anys i de nacionalitat albanesa, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric. A la propietària de l’habitatge també se li va investigar pels mateixos fets.

 

Va ser l’avís d’un veí, la qual cosa va fer que la Guàrdia Civil iniciarà unes vigilàncies discretes sobre un habitatge d’una partida de Villena, de la qual eixia una forta olor de marihuana, tenia les finestres tapades amb material aïllant (des de les quals s’apreciaven unes llums similars a les dels llums de calor de creixement de cultius), i un fort soroll d’extractor o similar. És més, a través del buit d’una d’aqueixes finestres, es va poder confirmar que, efectivament, hi havia algunes plantes de marihuana en creixement avançat.

 

Davant el temor que el tall i recol·lecta de les plantes fora imminent, es va sol·licitar una entrada i registre al jutjat, que va ser autoritzada i va culminar amb la detenció dels dos joves, que es trobaven en el seu interior, per un presumpte delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric, ja que la companyia elèctrica havia corroborat que la llum estava enganxada fraudulentament i tenia un consum molt elevat.

 

Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 del Partit Judicial de Villena (A), qui va dictaminar la llibertat provisional d’un d’ells i presó provisional per al segon. La propietària de l’habitatge, una vegada localitzada, també va ser investigada pels mateixos fets. 

 

12 grams de speed ocults en un paquet de tabac

Finalment, de nou la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil d’Alacant, mentre realitzava un servei de vigilància en el TRAM sentit Benidorm, va detindre ahir dia 16 d’agost a la vesprada a un home espanyol de 69 
anys. 

 

Aquesta persona es va pujar al tren en l’estació de la Vila Joiosa, i en adonar-se de la presència policial va començar a mostrar bastant nerviosisme. Quan els agents ho van identificar, van trobar ocult en el seu paquet de tabac prop de 12 grams de pasta de speed.

Últimes notícies

La volta de Fornals, principal novetat en una llista amb Grimaldo i Ferran

Fornals torna quasi quatre anys després en la convocatòria de De la Font per als últims partits rumb al Mundial 2026, davant Geòrgia i Turquia. Repetixen Grimaldo i Ferran i tornen de lesió Lamine Yamal, Huijsen, Fabián Ruiz i Fermín López.

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa va reordenar la sessió de l'11 de novembre i va situar a Mazón com primer polític a declarar davant la comissió de la DANA. El Govern central ha declinat acudir.

Avís taronja este dissabte a l’interior nord de Castelló per ratxes de 100 km/h

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h. També hi haurà avisos grocs a l'interior sud de Castelló, l'interior d'Alacant i el litoral nord, a més de fenòmens costaners.

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d'investigació ha fixat la compareixença de Carlos Mazón per al dimarts a les 16 hores. El president en funcions explicarà les actuacions després de la riuada.

Rosalía celebra el llançament de ‘Lux’ amb un xou exclusiu en Els 40 Music Awards de València

Rosalía celebra l'estrena del seu àlbum 'Lux' en el Roig Arena de València amb un espectacle creat per a la gala dels 40 Music Awards Santander 2025. L'artista interpreta en directe els nous temes i convertix la cita en la seua gran presentació d'etapa.

Dos detinguts a València amb 4.014 càpsules de pregabalina i 8.200 euros en efectiu

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens amb 4.014 càpsules de pregabalina i 8.200 euros. Van ser interceptats al costat de l'Estació d'Autobusos després de mostrar una actitud esquiva.

Una jove mor atropellada a València per un camioner que dona positiu en drogues

Una jove de 20 anys ha mort en ser atropellada en un pas de vianants a València. El conductor del camió de repartiment va donar positiu en cànnabis i cocaïna i està investigat.

Mazón compareixerà en la comissió de la dana en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d'investigació de Les Corts ha fixat per al dimarts a les 16 hores la compareixença de Carlos Mazón, després de la seua sol·licitud per a intervindre. L'orde del dia es modifica i els alts càrrecs del Govern citats ja van confirmar que no acudiran.