21.2 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Voluntaris de la dana organitzen un homenatge públic a Paiporta diumenge que ve

Amb motiu del primer aniversari de la dana, la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana, al costat d’entitats locals com a Riuada de Recursos Solidaris, organitza un homenatge públic a Paiporta que tindrà lloc diumenge que ve 26 d’octubre. La cita busca recordar a les víctimes i agrair la labor del voluntariat, reforçant la memòria col·lectiva i l’esforç de recuperació en els territoris afectats.

L’acte es desenrotllarà de 18.00 a 20.00 hores. El punt de trobada serà l’Ateneu Musical i Mercantil de Paiporta, en la confluència dels carrers Primer de Maig i Antonio Machado. Des d’allí, les persones participants se situaran a banda i banda de la rambla de Poio per a formar una cadena humana com a gest de respecte i unitat, un format senzill i simbòlic que facilita la participació ciutadana.

Cadena humana i actes de record

Durant la jornada es guardarà un minut de silenci en memòria de les víctimes, s’encendran ciris i s’oferiran breus intervencions institucionals. La programació inclou una actuació musical en format acústic, pensada per a acompanyar l’homenatge sense restar protagonisme al caràcter comunitari de la trobada.

En tractar-se d’un homenatge públic, la convocatòria està oberta a la ciutadania, entitats socials i col·lectius veïnals que desitgen sumar-se. L’horari de vesprada afavorix l’assistència i els gestos compartits —silenci, llum i música— pretenen simbolitzar l’acompanyament a les persones afectades i el reconeixement als qui van prestar ajuda des del primer moment.

Esta iniciativa s’integra en les accions locals orientades a mantindre viva la memòria de la dana i a reconéixer la contribució del voluntariat, peça clau en la recuperació de les zones afectades. La Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana és una entitat sense ànim de lucre, aconfessional i apolítica que des de 1989 agrupa i representa tots els tipus de voluntariat contemplats per la llei en la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal en un hospital de València

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil, de 93 anys, està conscient i acompanyat per la seua família en un centre sanitari d'Alzira. Va ser condemnat pel 23F i va obtindre la llibertat condicional en 1996.

PowerCo impartirà el primer màster interuniversitari per a fabricar bateries a Espanya

PowerCo i les dos universitats públiques valencianes llançaran un màster semipresencial de 60 crèdits que replica el procés productiu per a formar talent local. El pla inclou huit mòduls, TFM alineat amb la planta i pràctiques remunerades en la gigafactoria.

La Diputació insta Govern i Consell a accelerar les ajudes després de la DANA i a reforçar la prevenció

El ple de la Diputació de València ha aprovat per unanimitat demanar a Govern i Consell que acceleren el pagament d'ajudes per la DANA i que rendisquen comptes del pla de recuperació. La sessió ha inclòs un minut de silenci per les 229 víctimes de la riuada, en vespres del seu primer aniversari.

Morant defén que les ajudes de la DANA que arriben són del Govern i qüestiona a Mazón

La ministra ha assegurat que les ajudes que ja perceben els afectats per la DANA procedixen de l'Executiu central i ha criticat la falta de transparència del Consell. Ha citat 8.000 milions transferits i més de 10.000 beneficiaris d'ajudes de 600 euros per a material educatiu.

Aldaia ha perdut el 50% dels seus vehicles i vivendes en la dana, segons Luján

L'alcalde d'Aldaia xifra en 10.000 els vehicles i en 4.000 els immobles danyats per la dana del 29 d'octubre, amb sis morts i mig municipi afectat. Denuncia retards en la reconstrucció i demana una direcció supramunicipal de l'emergència.

Camarero exigix al Govern transparència sobre les donacions després de la DANA

Camarero ha reclamat que el Govern publique el saldo i l'ús del compte de donacions oberta després de la DANA i ha acusat a Diana Morant d'opacitat i faules.

Morant veu una ocurrència permetre triar entre valencià i castellà a la PAU

La ministra ha qualificat d'ocurrència la proposta del Consell perquè l'alumnat puga triar entre les proves de castellà o valencià i ha demanat centrar-se en la qualitat docent.

A les 12h del 29-O ja es percebia el risc i hi havia rescats, segons un tècnic d’Emergències

L'operador va situar el punt crític de la DANA al migdia del 29-O, amb rescats ja en marxa i risc evident. Aemet va passar a roig sense avís i el Cecopi no es va convocar encara.