20 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d’investigació sobre la DANA en Les Corts Valencianes ha acordat este divendres que el president de la Generalitat en funcions, Carlos Mazón, compareixerà dimarts que ve a les 16 hores. La sessió ja estava convocada per a l’11 de novembre i, amb este canvi, incorporarà la intervenció del cap del Consell en l’arrancada de la vesprada.

Orde del dia reajustat

Mazón va sol·licitar este dimecres comparéixer en eixa reunió per a exposar ‘les actuacions dutes a terme per la Generalitat per a la recuperació social i econòmica de les zones afectades per la riuada, i tot allò que consideren els grups que constituïxen la mateixa’. La seua petició es dirigix a detallar quines mesures s’han aplicat i a respondre a les qüestions que plantegen els portaveus, en el marc de la investigació sobre l’impacte de la DANA.

La Mesa de la comissió, on PP i Vox compten amb majoria, s’ha reunit per a modificar l’orde del dia i donar cabuda a eixa intervenció. L’ajust fixa l’horari de les 16 hores i reorganitza la compareixença de convidats prevista per a la jornada.

En eixa convocatòria estaven citats el president del Govern, Pedro Sánchez; els ministres María Jesús Montero, Fernando Grande-Marlaska i Margarita Robles; l’exministra Teresa Ribera; i la delegada del Govern, Pilar Bernabé. Tots ells ja han anunciat que no acudiran al no estar obligats a fer-ho, de manera que no hi haurà aportacions directes de l’Executiu central en esta sessió.

Amb la confirmació de la compareixença de Mazón, el protagonisme recaurà en el relat de la Generalitat sobre la recuperació després de la riuada i en l’intercanvi amb els grups parlamentaris. Això permetrà ordenar la informació disponible sobre actuacions i terminis executats, així com aclarir quines qüestions queden obertes per a pròximes sessions.

Últimes notícies

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.

PP i Vox pacten el pressupost de València per a 2026 i Catalá el desvincula del relleu en la Generalitat

PP i Vox han aprovat el projecte de pressupostos de València per a 2026, xifrat en 1.250,9 milions. Catalá ho ha desvinculat de la negociació del relleu de Mazón.

Detingut a Requena per la mort a tirs d’un home a Xirivella al setembre

La Policia Nacional ha detingut a Requena al presumpte autor dels trets que van posar fi a la vida d'un home de 35 anys a Xirivella el 4 de setembre. L'arrest culmina la busca oberta des d'eixe dia mentres s'investiguen les circumstàncies i el mòbil.

Arón Canet domina a Portimão i firma el rècord absolut de Moto2

Arón Canet va liderar les dos tandes de Moto2 a Portimão i va rebaixar dos vegades el rècord de la categoria. Jake Dixon i Albert Arenas van tancar el top-3.

El Metropolità invicte, sota avís per les dos últimes victòries del Llevant

L'Atlètic encadena set triomfs a casa, però el Llevant va véncer en les seues dos últimes visites al Metropolità. Dol clau per a sostindre la persecució de lliga.