El camioner que ha atropellat mortalment a primera hora d’este divendres a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. El sinistre s’ha produït a les 6.49 al carrer Vall de la Ballestera, quan la víctima creuava un pas de vianants amb el semàfor en verd. El camió de repartiment, que circulava amb el semàfor en ambre, l’ha atropellada. El conductor ha manifestat que no l’ha vista.
Després de l’atropellament, l’home ha sigut detingut. Els agents li han practicat proves d’alcohol i drogues i han resultat positives en cànnabis i cocaïna. Les fonts han precisat que eixe resultat no permet afirmar per si sol que conduïra sota els efectes d’estes substàncies, ja que es desconeix quan les ha consumides i quin impacte real podien tindre en eixe moment.
Investigació i càrrecs
La Policia Local ha obert diligències per a esclarir les causes. La prioritat semafòrica en l’encreuament, la posició dels dos implicats i la dinàmica del gir o la maniobra seran claus per a reconstruir l’ocorregut. A eixa hora, la circulació és intensa en l’inici de la jornada i la visibilitat pot veure’s condicionada per la llum matinal, per la qual cosa s’analitzaran també les circumstàncies de l’entorn i la distància de percepció.
El conductor ha quedat a la disposició de l’Autoritat Judicial com a presumpte autor d’un delicte d’homicidi per imprudència greu i d’un altre contra la seguretat viària per conduir sota la influència de drogues. En esta fase, l’atestat i les diligències pericials serviran per a determinar si existia afectació per consum, el grau d’atenció exigible amb el semàfor en ambre i si s’ha produït una vulneració de la prioritat del vianant.
En funció d’eixos elements, el jutjat decidirà la seua situació personal i possibles mesures cautelars mentres avança el procediment. La investigació continua per a fixar amb precisió la seqüència de l’atropellament i les responsabilitats que puguen derivar-se.



