Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment a una jove a València

El Jutjat d’Instrucció 13, en funcions de guàrdia, ha decretat la llibertat provisional del camioner detingut per l’atropellament mortal d’una jove a València i li ha imposat com a mesura cautelar la retirada del permís de conduir. La resolució s’ha adoptat després de prorrogar 24 hores la detenció a l’espera d’un informe mèdic i de la seua ratificació judicial per la facultativa responsable.

Informes mèdics i atestat

D’eixos informes, al costat d’una anàlisi forense, es desprén que el conductor va donar positiu en cocaïna i cànnabis, però no circulava sota l’efecte d’estes substàncies. Segons eixes conclusions, el consum s’hauria produït aproximadament una setmana abans i només quedaven restes en l’organisme. Estes valoracions coincidixen amb l’atestat policial, en el qual els agents no van apreciar signes d’afectació compatibles amb la influència de drogues durant la conducció.

La diferència jurídica és rellevant: un positiu toxicològic detecta la presència de substàncies, mentres que el delicte contra la seguretat viària exigix que la conducció estiga afectada per elles. Este matís, apuntat pels informes, condiciona l’encaix penal i explica que, ara com ara, no s’atribuïsca al conductor la conducció sota influència malgrat el positiu.

La causa s’ha obert inicialment per un possible delicte d’homicidi per imprudència i continuarà sota investigació en el Jutjat d’Instrucció 11, que estava de guàrdia quan es va produir el sinistre. El jutjat de guàrdia ha resolt la situació personal del detingut, però la llibertat provisional no implica arxiu: la instrucció continuarà recaptant proves per a determinar com va ocórrer l’atropellament i si va concórrer imprudència penalment rellevant.

La retirada del permís de conduir com a mesura cautelar busca previndre riscos mentres avança la investigació i protegir la seguretat viària. Esta mesura pot revisar-se a mesura que s’incorporen nous elements al procediment i s’esclarisquen les circumstàncies de l’accident.

Inicialment, la Policia Local va informar de la posada a disposició judicial del conductor per homicidi per imprudència greu i per un possible delicte contra la seguretat viària per conduir sota la influència de drogues. A la vista dels informes mèdics i de l’atestat, eixa segona acusació quedaria supeditada a acreditar una afectació efectiva, per la qual cosa la investigació se centra ara a depurar responsabilitats per l’eventual imprudència en la conducció.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.