17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupacions al llarg de 2025 i va tancar l’any amb 2,47 milions d’ocupats, mentres la taxa d’atur va baixar al 10,39% després de reduir-se el nombre d’aturats en 47.100 persones, segons l’última EPA de l’INE.

En el conjunt d’Espanya, l’ocupació va avançar en 605.400 persones, fins a un màxim històric de 22,46 milions d’ocupats, i la taxa d’atur va descendir al 9,93%, per davall del 10% per primera vegada des de 2008, la qual cosa emmarca la millora regional en una tendència general.

Fort descens de l’atur en el quart trimestre

La Comunitat va liderar la major baixada trimestral de la desocupació en l’últim tram de l’any, amb 39.000 aturats menys, un 11,98%, que va deixar el total en 286.500. Eixe ajust concentrat al final de l’exercici va contribuir a tancar 2025 amb una taxa d’atur clarament per davall de l’11%.

En termes d’ocupació, el quart trimestre va sumar 19.500 persones, un 0,80%. En el conjunt de l’any, els 98.800 ocupats addicionals impliquen un creixement del 4,17% respecte a 2024, senyal d’un avanç sostingut més intens que el pols trimestral.

El balanç deixa 2.470.500 persones treballant i una taxa d’activitat del 58,67%. Amb 286.500 aturats, la taxa d’atur se situa en el 10,39%. Per sexes, l’activitat aconseguix el 64,09% entre els hòmens (1,34 milions) i el 53,48% entre les dones (1,12 milions). La bretxa també s’observa en la desocupació: 8,63% per als hòmens (127.000) enfront del 12,41% per a les dones (159.500), la qual cosa reflectix una participació femenina menor i un risc d’atur major.

La població activa es va situar en 2,75 milions després d’augmentar en 51.700 persones en l’últim trimestre enfront del mateix període de l’any anterior, encara que es va reduir en 19.500 respecte al tercer trimestre. És a dir, el mercat laboral va créixer interanualment, però amb un ajust recent que encaixa amb una moderació després de mesos d’avanç.

La població de 16 anys o més ascendix a 4.699.600 persones, 99.000 més que en l’últim trimestre de 2024, un 2,15%. Eixe augment amplia la base potencial de treballadors; si l’ocupació manté el ritme, ajudarà a absorbir el repunt poblacional sense elevar la taxa d’atur.

Últimes notícies

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.

El Vila-real busca acomiadar-se en Leverkusen de la Champions amb el seu primer triomf

El Vila-real tanca el seu decebedor retorn a la Lliga de Campions en el camp del Bayer Leverkusen, ja sense opcions, davant un rival que necessita guanyar per a continuar viu.

Baldoví rebutja la ronda de Pérez Llorca i nega una foto de normalitat amb Mazón aforat

El síndic de Compromís ha sigut l'únic portaveu que no ha acudit a la ronda de trobades del president. Ha condicionat qualsevol gest al fet que Mazón deixe Les Corts o passe a no adscrits.

Vox s’entén amb Pérez Llorca i blinda acords sobre immigració i pacte verd

José María Llanos ha assegurat que el president ha ratificat el pacte d'investidura, amb rebuig al pacte verd i a l'acord amb Mercosur. Vox ha advertit que vigilarà infraestructures hídriques després de la DANA de 2024 i ha proposat limitar homologacions acadèmiques estrangeres.

El PSPV ix decebut i demana a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV ha eixit decebut de la seua reunió amb Pérez Llorca i li ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox. A més, ha demanat acceptar el finançament estatal proposta.

Guido Rodríguez, desé campió del món a jugar al València

El fitxatge de Guido Rodríguez eleva a deu els campions del món que han vestit la samarreta del València. El migcampista busca minuts per a estar en la llista de l'Argentina.

Etta Eyong, del Llevant: de 6 gols en 10 jornades a una sequera des d’octubre

El davanter del Llevant va passar d'una arrancada fulgurant, amb sis gols i tres assistències en deu jornades, a no marcar en LaLiga des d'octubre de 2025. El tècnic manté la confiança i demana centrar el focus en l'equip.