Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit per a este dijous l’avís groc a Castelló, València i a l’interior i litoral nord d’Alacant per vent de l’oest, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h. Este nivell d’alerta indica risc per fenòmens capaços de provocar incidències puntuals, per la qual cosa s’aconsella parar atenció a l’evolució de la jornada.

Les ratxes de component oest solen sentir-se amb major intensitat en àrees elevades i corredors naturals, i tendixen a canalitzar-se en valls i travessies. Esta situació pot complicar la conducció, sobretot en vehicles alts o amb remolc, i afavorir la caiguda de branques o d’elements mal fixats en façanes i terrasses. En zones urbanes, els colps de vent poden afectar tendals i bastides, mentres que en espais oberts incrementen l’exposició al vent i la sensació d’incomoditat.

Fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit també l’avís groc en el litoral sud d’Alacant per fenòmens costaners: vent del sud-oest de 50 a 60 km/h, catalogat com a força 7, i onatge de 3 a 4 metres. En el litoral nord d’Alacant, l’avís se centra en l’onatge, amb mar de 3 metres del sud-oest.

Amb estes condicions, es recomana extremar la precaució en platges, passejos marítims i ports, evitar acostar-se a esculleres i ajornar activitats nàutiques recreatives. L’onatge i les ratxes poden provocar esquitxades que superen zones baixes del litoral i generar corrents en la riba.

En conjunt, els avisos es repartixen entre vent a l’interior i costa de Castelló, València i Alacant, i agitació marítima especialment en el litoral alacantí. La intensitat i abast de les ratxes poden variar al llarg del dia segons l’exposició del terreny i l’orientació de la línia de costa.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.