Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit per a este dijous l’avís groc a Castelló, València i a l’interior i litoral nord d’Alacant per vent de l’oest, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h. Este nivell d’alerta indica risc per fenòmens capaços de provocar incidències puntuals, per la qual cosa s’aconsella parar atenció a l’evolució de la jornada.

Les ratxes de component oest solen sentir-se amb major intensitat en àrees elevades i corredors naturals, i tendixen a canalitzar-se en valls i travessies. Esta situació pot complicar la conducció, sobretot en vehicles alts o amb remolc, i afavorir la caiguda de branques o d’elements mal fixats en façanes i terrasses. En zones urbanes, els colps de vent poden afectar tendals i bastides, mentres que en espais oberts incrementen l’exposició al vent i la sensació d’incomoditat.

Fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit també l’avís groc en el litoral sud d’Alacant per fenòmens costaners: vent del sud-oest de 50 a 60 km/h, catalogat com a força 7, i onatge de 3 a 4 metres. En el litoral nord d’Alacant, l’avís se centra en l’onatge, amb mar de 3 metres del sud-oest.

Amb estes condicions, es recomana extremar la precaució en platges, passejos marítims i ports, evitar acostar-se a esculleres i ajornar activitats nàutiques recreatives. L’onatge i les ratxes poden provocar esquitxades que superen zones baixes del litoral i generar corrents en la riba.

En conjunt, els avisos es repartixen entre vent a l’interior i costa de Castelló, València i Alacant, i agitació marítima especialment en el litoral alacantí. La intensitat i abast de les ratxes poden variar al llarg del dia segons l’exposició del terreny i l’orientació de la línia de costa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.