La presència d’un senglar en el traçat urbà de Metrovalencia ha provocat retards en les línies 1 i 2. Els trens han continuat circulant, però amb velocitat reduïda i extrema precaució, mentres un dispositiu del Seprona treballa per a atrapar a l’animal i retirar-lo de la zona de vies.
L’avís s’ha produït sobre les 9 hores, quan s’ha detectat al senglar en la zona comercial de Burjassot. Des d’allí, l’animal ha accedit a les vies de l’estació d’Entroncament i s’ha endinsat pel túnel en direcció a Campanar, recorrent trams de la infraestructura i mostrant un comportament desorientat, la qual cosa ha obligat a aplicar mesures de seguretat addicionals.
Operatiu i mesures de control
La prioritat ha sigut mantindre la seguretat sense interrompre el servici, per la qual cosa s’ha instruït als maquinistes per a extremar la vigilància i ajustar la marxa. Esta decisió ha evitat talls totals de circulació, encara que sí ha generat demores puntuals en les dos línies i un increment dels temps d’espera en andana.
Paral·lelament, la Generalitat ha recordat que treballa des de l’inici de la legislatura en un pla per a abordar la sobrepoblació de senglars. La setmana passada es va convalidar en Les Corts un decret que activa mesures urgents per a reduir el seu número en el marc de les actuacions contra la pesta porcina africana, amb iniciatives com una fase de fototrampeo i la instal·lació de caixes parany ja en marxa.
Una de les zones d’actuació previstes és l’Horta i, en concret, Burjassot, el municipi on ha aparegut l’animal. La presència de fauna salvatge al costat d’infraestructures de transport augmenta el risc d’incidents i explica el desplegament de controls en punts sensibles; la situació es normalitzarà quan el senglar siga capturat i retirat de la via.



