19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera ‘tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar a mantindre l’acusació i seguir amb un procediment perquè s’allarga excessivament en el temps’, en referència a la decisió de l’actriu Elisa Mouliaà de retirar la seua acusació contra el exportavoz de Sumar Íñigo Errejón. Amb eixe missatge subratlla l’impacte que té la duració dels procediments quan s’eternitzen i espenten a una víctima a abandonar el cas.

La ministra ha realitzat estes declaracions després de reunir-se a Gandia amb representants del col·lectiu LGTBi+ al costat de la titular de Ciència, Diana Morant. En eixe context, ha insistit que el focus ha d’estar a evitar que els temps processals es convertisquen en una altra forma de desgast per a qui denúncia.

Pressió i desgast en processos llargs

Al seu juí, Mouliaà representa a moltes dones que travessen circumstàncies similars. Redó ha assenyalat que la pressió de l’entorn, l’exposició mediàtica i fins i tot la reacció de les seues pròpies famílies poden pesar més que la voluntat de seguir avant quan el procés s’allarga, fins al punt de desanimar a continuar amb l’acusació.

‘És tan dolorós i tan dur que falten forces’, ha expressat, en al·lusió al desgast emocional que sol acompanyar a procediments prolongats i molt exposats.

Redó ha qualificat la notícia de molt lamentable i molt dolorosa, i ha reafirmat el respecte a la presumpció d’innocència. En la seua opinió, acompanyar a les víctimes i garantir els drets de totes les parts no són posicions contradictòries, sinó condicions necessàries perquè el sistema funcione amb justícia.

Finalment, ha traslladat que el Ministeri d’Igualtat i el Govern seguixen al costat de les dones en situacions com esta, amb el compromís de remoure obstacles que impedixen que la veritat es conega i d’avançar cap a ‘veritat, justícia i reparació‘. Eixe propòsit implica reforçar l’acompanyament institucional i agilitzar els tràmits perquè els casos no queden suspesos en el temps.

Últimes notícies

L’esquerra i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP de la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han reclamat l'eixida de Luis Barcala després d'un ple extraordinari sobre les adjudicacions de VPP a la Platja de Sant Joan. La pressió s'ha intensificat després de diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

PSPV, Compromís i EU exigixen la dimissió de Barcala pel cas de les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han reclamat que Luis Barcala dimitisca després del ple extraordinari sobre les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. El debat s'ha saldat amb diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

Pérez Llorca ha destacat el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat a Berlín un front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l'horta d'Europa. Ha demanat al Govern d'Espanya controles en origen i mesures per a competir en igualtat de condicions.

Evenepoel guanya la crono i firma la seua victòria 70; Girmay seguix líder

Remco Evenepoel es va imposar amb 20.12 en la contrarellotge de 17,5 km entre Carlet i Alginet en una jornada marcada pel vent. L'organització va neutralitzar els temps per a la general i Biniam Girmay va mantindre el lideratge.

Igualtat farà seguiment del cas de transfòbia institucional denunciat en un centre de salut de Gandia

Igualtat ha pres nota i seguirà el cas d'una dona que va denunciar transfòbia institucional en un centre de salut de Gandia. L'Ajuntament tramita la queixa en Orienta.

El vent causa incidències en Rodalia València i Metrovalencia

Les ratxes de vent han provocat un tall en la C1 entre Silla i Cullera per la caiguda d'un arbre i demores en Metrovalencia per plàstics en la catenària. Part de les incidències ja s'ha resolt i es treballa per a restablir la circulació en el tram afectat.

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.