17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

El fins ara regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Castelló, Cristian Ramírez, ha anunciat que renúncia a l’acta i a totes les seues responsabilitats. La decisió, que descriu com a personal, voluntària i inamovible, no és impulsiva sinó presa a consciència, segons va explicar en un comunicat. Amb este pas, intenta apartar-se del focus mentres avança la causa oberta per la gestió de sancions d’estacionament en la zona blava.

Investigació judicial per les multes ORA

El 20 de gener, la Secció Segona de l’Audiència de Castelló revocava el sobreseïment provisional acordat pel Jutjat d’Instrucció número 5 i ordenava noves diligències per a esclarir què va ocórrer amb les denúncies de la zona ORA imposades al vehicle utilitzat per Ramírez entre l’1 de gener de 2023 i el 30 de gener de 2024. Part d’eixes sancions hauria prescrit, és a dir, caducat pel pas del temps sense una notificació efectiva a l’infractor.

El tribunal ressaltava que, donada la seua doble condició d’edil de Mobilitat i responsable del servici d’estacionament regulat, és necessari comprovar si la prescripció d’un nombre elevat de multes va poder obeir a un possible delicte de tràfic d’influències o una altra actuació amb rellevància penal. També considerava cridaner el volum de denúncies prescrites i sorprenent que no s’aconseguira notificar a una persona perfectament localitzable, extrems que van portar a reactivar la investigació.

En paral·lel a l’avanç del procediment, Ramírez ha lamentat la que qualifica com una campanya de persecució que assegura haver patit durant més de dos anys i que, segons sosté, li ha perjudicat a ell, a la seua família i al seu entorn. Va afirmar que necessita prioritzar la seua salut mental perquè el clima polític i determinades situacions li han generat un nivell d’ansietat inassumible, i va afegir que, per a ell, la política no és això.

Després de repassar la seua gestió des de 2023, va recordar que ja va assumir l’error comés amb les multes investigades i va demanar disculpes. Va criticar el que descriu com una estratègia permanent de desgast per part de l’oposició i la judicialització de la política, al seu juí orientada a deslegitimar a l’adversari més que a aclarir els fets.

L’edil també va lamentar que, en la seua opinió, s’hagen menyspreat documents oficials que acrediten que va complir amb obligacions derivades dels seus actes. Va afegir: Tantes vegades m’han portat al jutjat, tantes vegades han perdut les causes que impulsaven, perquè estan basades en mentides, en odi, en descrèdit.

Ja no puc suportar cap atac més ni serviré de diana per a facilitar els colps als meus companys de bancada, va assenyalar en comunicar la seua marxa. Va agrair la confiança de l’alcaldessa, Begoña Carrasco, va demanar disculpes de nou pels errors que haja pogut cometre i va insistir que deixa el càrrec per a protegir la seua salut i recuperar l’equilibre. La seua eixida deixa vacant la seua acta i obliga el consistori a reorganitzar l’àrea de Mobilitat mentres la causa judicial seguix el seu curs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.