16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana roman suspesa este dijous entre les 11.00 i les 16.00 per l’avís de ratxes molt fortes de vent emés per Aemet. La mesura afecta a quatre trens de llarga distància que enllacen Alacant, València i Barcelona (tres Euromed i un Intercity) i s’adopta per seguretat davant el temporal.

Servicis afectats

L’Euromed que va eixir d’Alacant a les 06.55, amb arribada prevista a Barcelona a les 12.20, s’ha suprimit a la seua arribada a València, on finalitza el recorregut. L’Euromed de les 09.15 amb eixida d’Alacant i arribada prevista a Barcelona a les 14.30 ha quedat igualment limitat i ha parat en l’estació de València, sense continuar cap a Catalunya. El tercer Euromed afectat, amb eixida prevista de Barcelona a les 10.15 i arribada a Alacant a les 15.40, ha sigut suprimit; en el seu lloc, el servici serà delimitat al tram Barcelona–València i iniciarà el viatge a les 13.13 des de València cap a Alacant. També s’ha suprimit el Intercity que tenia prevista l’eixida de Barcelona a les 11.05 i l’arribada a València a les 14.32.

El tancament temporal del corredor entre les dos comunitats concentra les alteracions en les franges de major impacte del vent, de manera que s’acurten recorreguts i es reprogramen eixides per a mantindre les connexions on és possible. Estes adaptacions permeten preservar la seguretat i ordenar la circulació una vegada s’alce la restricció.

Renfe recorda que la informació actualitzada està disponible en els seus canals oficials i xarxes socials, i que els bitllets poden canviar-se o anul·lar-se sense costos. Abans de desplaçar-se, convé verificar l’estat del servici i els possibles ajustos d’horari.

Aemet ha activat este dijous avisos taronges i grocs per vents, fenòmens costaners i nevades a Catalunya, mentres que en la Comunitat Valenciana es mantenen avisos del mateix nivell només per vents. Durant la jornada s’esperen ratxes de vent molt forts en zones del nord, est i sud-est peninsular i a les illes Balears, que podrien ser puntualment huracanades, superant els 120 quilòmetres per hora en alguns punts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius

Estudi de la UPV proposa com controlar filtracions en excavacions profundes

Investigadors del IIAMA-UPV presenten solucions per a atallar filtracions imprevistes en excavacions profundes i advoquen per plans de monitoratge continu per a previndre fallades.

Quatre trens d’Euromed i Intercity afectats pel tancament ferroviari per vent

El tancament entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, vigent d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes, afecta a tres Euromed i un Intercity. Renfe permet canvis o anul·lacions sense cost.

Es tanca hui el trànsit de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana pel vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat hui entre les 11.00 i les 16.00 per ratxes molt fortes de vent avisades per AEMET. L'afectació podrà variar segons evolucione el temporal, segons Adif.

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.