El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, ha refusat valorar la decisió de la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA i que ha demanat al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) investigar al expresident Carlos Mazón, aforat per la seua condició de diputat autonòmic. Ha subratllat que el PP no comenta resolucions judicials, li resulten favorables o no.

El trasllat al TSJCV suposa que, en estar aforat, qualsevol pas que l’afecte quedaria en mans de l’alt tribunal valencià. Pastor ha emmarcat eixe escenari en un procés en curs i ha insistit que el seu partit evita interferir amb pronunciaments que puguen interpretar-se com a pressió o desqualificació.

Principi de no valorar causes obertes

El síndic ha recordat que ‘sempre hem fugit de censurar o d’aplaudir les decisions judicials segons ens afavorisquen o ens perjudiquen’ i que fer-ho ara seria renunciar a un principi que reivindiquen: ‘no opinar sobre les causes judicials obertes’. Ha reiterat que la posició es manté amb independència de qui afecte el procediment.

Preguntat per si el PP demanarà l’acta a Mazón, Pastor ha demanat no parlar de ‘futuribles‘ i ha recalcat que no està ‘per a descartar o deixar de descartar’, sinó per a, en les seues paraules, ‘comentar o no comentar les decisions judicials’. Ha deixat clar que esperaran al que resolga el TSJCV abans de valorar eventuals escenaris interns.

Per a marcar distància amb el que atribuïx a altres partits, ha citat el cas en el qual, segons ha dit, ‘quan el jutge Pentinat instruïx alguna qüestió que afecta la dona del president -del Govern- ixen tres ministres a dir que és un jutge fatxa’. I ha rematat: ‘No som com ells i a més no volem ser-ho’.

En coherència amb eixa postura, ha assegurat que tampoc opinaran sobre la decisió de l’Audiència de València d’obrir juí contra Mónica Oltra pel presumpte encobriment d’abusos a una menor ni sobre les informacions conegudes este matí relatives a la jutgessa de la DANA i el seu marit. Ha insistit que no correspon al PP qualificar actuacions en marxa.

Pastor ha assenyalat, a més, que encara no ha pogut parlar amb el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, perquè acabava d’eixir de la comissió d’investigació de la DANA. Allí, ha recalcat, el respecte a les víctimes i a les seues associacions per part del grup popular ‘ha sigut exquisit’, una idea amb la qual ha volgut subratllar que la seua prioritat passa per escoltar els afectats mentres la Justícia determina responsabilitats.

Últimes notícies

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.

Els pobles afectats pels incendis de l’estiu demanen ser zona d’emergència greu

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern d’Espanya que declare com a zones greument afectades per una emergència de protecció civil els municipis castigats pels principals incendis forestals d’aquest estiu a la Comunitat Valenciana.

La Serra d’Escalona i la Dehesa de Campoamor ja són parc natural

El Consell ha declarat parc natural la Serra d’Escalona i la Dehesa de Campoamor, un espai d’alt valor ambiental que abasta Orihuela, San Miguel de Salinas i Pilar de la Horadada. La figura de protecció busca conservar la biodiversitat i compatibilitzar-la amb els usos tradicionals i el desenvolupament rural sostenible.

Toni Pérez retreu a Sánchez la falta de compromís amb el transvasament Tajo-Segura

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha criticat que Pedro Sánchez no haja anunciat inversions hídriques ni un compromís ferm amb el transvasament Tajo-Segura durant la seua visita a la província.

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.