14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Una embarcació de Salvament Marítim ha rescatat a quinze migrants, tots ells hòmens, d’una pastera localitzada a uns cinc quilòmetres del litoral d’Arenals del Sol, en el terme municipal d’Elx (Alacant). Després de l’auxili en la mar, els ocupants van ser traslladats al port de la capital alacantina, on van rebre atenció de Creu Roja i presentaven un aparent bon estat de salut.

La intervenció es va iniciar anit després d’una crida realitzada des de la pròpia pastera al voltant de les 23.00 hores. L’avís va permetre activar immediatament el Centre de Coordinació de Salvament Marítim de València, que va mobilitzar a la Salvamar Leo per a acudir a la zona i assistir a l’embarcació precària. També es va desplegar un patruller de la Guàrdia Civil per a donar suport a l’operació i garantir la seguretat en l’àrea.

Anomenada d’auxili i arribada al port

Segons l’operatiu, els rescatats van ser arreplegats en la mar i van arribar entorn de la 1.15 hores al port d’Alacant. L’interval entre l’avís i l’atracada reflectix una resposta ràpida que va afavorir un trasllat sense incidents, en trobar-se la pastera encara a curta distància de la costa.

Una vegada en terra, es van activar els protocols habituals de primer acolliment i valoració, amb atenció humanitària per part de Creu Roja. En estos casos, la prioritat és comprovar l’estat general de les persones i cobrir necessitats bàsiques abans de la seua derivació conforme al procediment establit per les autoritats competents.

Els ocupants, pel que sembla d’origen magrebí, es trobaven en aparent bon estat. La localització de la pastera a uns cinc quilòmetres del litoral d’Arenals del Sol, un tram del costa il·licitana, va facilitar el ràpid remolc per part de la Salvamar Leo i la posterior coordinació amb la Guàrdia Civil en el port.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.