Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol arriba per primera vegada a València esta setmana, amb La Fonteta com a escenari i el CV Guaguas defenent la corona. El vigent campió partix com a rival a batre davant altres set aspirants que volen alterar els pronòstics, amb l’amfitrió Léleman Conqueridor decidit a secundar-se en la seua afició. L’organització confia a superar els registres d’assistència de les últimes edicions i convertir la cita en un impuls per al torneig.

Huit equips a la recerca del tron

Participen CV Guaguas, Grup Herce Soria Voleibol, Conectabalear CV Manacor, CV Melilla, Pamesa Terol VB, Cisneros La Llacuna, UC3M Voleibol Leganés i Léleman Conqueridor. Acudixen els huit millors de la primera volta de la Superliga Masculina i competiran des dels quarts de final del dijous fins a la final del diumenge, en un format que condensa l’emoció en quatre dies i multiplica la presència d’aficions desplaçades.

El CV Guaguas, líder de lliga i dominador del voleibol nacional, és el favorit. Amb una plantilla pensada també per a Europa, arriba a més com un dels equips classificats per als octaus de la Lliga de Campions. Obri la competició el dijous a les 17.00 enfront del Pamesa Terol VB, un dels clàssics del voleibol espanyol. El quadre turolense, habituat a barallar per títols, buscarà la sorpresa i referendar el seu creixement des de l’arribada de Màxim Torcello a la banqueta al gener. Guaguas ja va revalidar el títol la passada edició, alguna cosa que no ocorria des de feia més d’una dècada, i eixe precedent reforça la seua condició de candidat principal.

En el segon dol del dijous, a les 20.00, el Conectabalear CV Manacor es mesura a l’UC3M Voleibol Leganés, una de les revelacions del curs. Malgrat el seu recent ascens, el conjunt madrileny s’ha mostrat incòmode per a qualsevol en la Superliga i ha forçat partits al límit. De fet, va superar al projecte balear en dos ocasions recents en el quint set, un antecedent que afig picant. Els guanyadors del dijous es veuran en la primera semifinal del dissabte a les 17.00.

La jornada del divendres comença a les 17.00 amb l’encreuament entre Grup Herce Soria Voleibol i Cisneros La Llacuna. Segon en la classificació, Soria es presenta com a alternativa a Guaguas, arriba amb sis triomfs seguits i només dos derrotes en el curs. Davant estarà el bloc de Tenerife, que pretén reivindicar el potencial del voleibol canari més enllà de l’actual campió i fer-se fort en un context de màxima exigència.

A les 20.00, el Léleman Conqueridor s’enfronta al CV Melilla. El conjunt valencià disputa la seua tercera Copa i confia en el factor pista per a firmar la seua primera victòria del curs davant Melilla, rival que li ha derrotat en els dos xocs de Superliga. El premi per als vencedors dels dols del divendres serà una segona semifinal el dissabte a les 20.00, amb el bitllet a la final en joc.

Horaris i escenari

La primera semifinal es disputarà el dissabte a les 17.00 i la segona a les 20.00. La final està fixada per al diumenge 1 de març a les 17.30 en la Font de Sant Lluís. Un pavelló acostumat a grans nits europees amb el València Basket, traslladat esta temporada al Roig Arena, canvia de la pilota taronja a la pilota tricolor per a coronar a un nou campió o assistir a una nova defensa del títol de Guaguas. En paral·lel, l’organització aspira a xifres rècord d’assistència, un objectiu coherent amb el desembarcament del torneig en una plaça amb tradició esportiva i capacitat per a atraure públic.

Amb este panorama, Guaguas arriba com a referència, però la condició de seu, l’estat de forma de Sòria i la competitivitat mostrada per Leganés i Melilla mantenen oberts diversos encreuaments des de l’inici, prometent una edició vibrant a València.

Últimes notícies

Toni Pérez retreu a Sánchez la falta de compromís amb el transvasament Tajo-Segura

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha criticat que Pedro Sánchez no haja anunciat inversions hídriques ni un compromís ferm amb el transvasament Tajo-Segura durant la seua visita a la província.

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.