Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per conducta reprovable en un cas de presumpte assetjament

Diana Morant ha afirmat que el gerent del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO), José Manuel Bernabé, ha d’abandonar el seu lloc per una conducta que qualifica de reprovable en el marc d’un cas de presumpte assetjament. La ministra ha remarcat que els missatges denunciats no caben en l’exercici laboral entre un gerent i una subordinada, subratllant que es tracta d’una relació amb responsabilitat jeràrquica en la qual les actituds inapropiades resulten especialment greus.

La titular de Ciència, Innovació i Universitats ha assenyalat que en situacions així és rotunda. ‘No puc donar suport a estes actituds perquè ja no caben’, ha insistit, i ha afegit que ‘tenim comprovat que han existit’ missatges que considera incompatibles amb el càrrec. Per això, ha considerat que Bernabé ha de marxar-se, en entendre que mantindre en el seu lloc a qui incorre en eixe comportament perjudica la confiança interna i l’exemple que s’espera d’una direcció.

Protocol activat i línies roges

Morant ha indicat que va tindre coneixement dels fets este dijous i que el CNIO va activar el protocol ‘des del primer minut’. L’activació d’este procediment marca un llit intern per a analitzar l’ocorregut i protegir les parts implicades mentres es valoren els fets. Amb això, el centre ordena la gestió del cas i es dota de ferramentes per a decidir, en el seu àmbit, com actuar davant possibles vulneracions del tracte degut en el treball.

En la seua intervenció, la ministra ha emmarcat la seua posició en un canvi social més ampli: ‘Les dones ja no tenim per què suportar unes certes actituds i menys en l’entorn laboral’. Ha reconegut que ‘queda molta pedagogia per fer’ i ha lamentat que ‘fa pena perquè sembla que només les dones ens hàgem de defendre a nosaltres mateixes’. El seu missatge apunta a corregir desequilibris que es donen en relacions de poder i a promoure una cultura preventiva que involucre a tota l’organització.

Respecte al grup de científics del CNIO que ha expressat el seu suport al gerent i ha denunciat una campanya ‘orquestrada i dirigida’ contra la seua reputació, Morant ha recalcat que els hòmens han ‘d’entendre que estes actituds no valen, no en l’entorn laboral’. Ha remarcat a més que ‘són línies roges que hem de marcar ja socialment, i el CNIO és una gran institució que necessita gent que estiga a l’altura també del que s’espera hui dia en la societat del tracte amb les dones’. Amb això, ha defés que fixar límits clars protegix la convivència professional i salvaguarda el prestigi d’una institució de referència.

Amb estes declaracions, la ministra situa el focus en la responsabilitat de la direcció i en la coherència entre els missatges i les decisions que adopte el centre dins del protocol en curs, reforçant una idea de tolerància zero davant actituds que vulneren el respecte en l’àmbit laboral.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.