Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

1.729 milions d’euros en 2025, un 24,9% més que un any abans. Juan Roig ho ha anunciat en la presentació de resultats celebrada en el centre de coinnovación de Paterna i ha qualificat l’exercici de ‘històric’. Les vendes han pujat un 8% fins a 41.900 milions, amb 2.100 milions generats a Portugal, i la quota de mercat a Espanya s’ha situat en el 28,5% després de guanyar un 0,6% en una xarxa de 1.672 botigues.

Benefici i repartiment del resultat

Del benefici total, 172 milions procedixen de la gestió de tresoreria. La companyia ha destinat el 80% a reinversions i repartirà 346 milions en dividends entre els accionistes. Este repartiment apunta a una estratègia que prioritza el creixement i la modernització de la xarxa enfront d’una major remuneració immediata, secundant-se en la solidesa del flux de caixa generat per l’augment de vendes i la millora operativa.

L’avanç de la rendibilitat s’ha vist acompanyat per millores internes: la productivitat ha millorat un 4%, la gestió de comandes en botiga un 16% i l’eficiència energètica un 4%. Estos increments, units al major pes de categories amb major rotació, contribuïxen a sostindre màrgens en un entorn competitiu i amb sensibilitat al preu.

Inversions, ocupació i nou model de botiga

Mercadona ha anunciat l’arrancada de la botiga 9, un nou model amb més protagonisme dels frescos i una compra més àgil. Per a això, unificarà processos de tall, cocció i envasament en un sol obrador, amb l’objectiu de simplificar operacions i guanyar velocitat. La companyia invertirà 3.700 milions d’euros en els pròxims anys per a desplegar este format i, ja enguany, preveu obrir 59 establiments sota este concepte i invertir mil milions en l’evolució del model, a més d’ampliar i reformar blocs logístics, impulsar la innovació tecnològica i obrir nous bucs.

La venda en línia ha facturat 1.061 milions d’euros i representa un 2,5% del negoci. El sèptim buc obrirà a Vallecas, on ja s’ha iniciat la selecció de 400 treballadors, i hi ha una altra prevista a Màlaga per a 2027. Encara que el seu pes encara és minoritari enfront de la botiga física, l’expansió de bucs permet millorar el servici i ampliar la cobertura del canal digital.

En ocupació, l’empresa ha dedicat 1.000 milions d’euros a la seua plantilla entre primes i pujades de sou, a més d’una setmana addicional de vacacions. La plantilla suma 115.000 persones després d’incorporar 5.000 professionals. Segons ha destacat la companyia, el 70% dels treballadors cobra uns 2.200 euros en dotze pagues a l’any i no té problemes per a trobar candidats; per al buc de Vallecas s’han rebut 8.000 aspirants per a 400 llocs. Estes condicions reforcen l’estabilitat dels equips i l’atenció en botiga.

Una altra palanca de creixement ha sigut l’experiència de llest per a portar, les vendes del qual han augmentat un 20%. Este impuls encaixa amb el major focus en frescos del nou model de botiga i contribuïx a augmentar la freqüència de compra en oferir solucions immediates per al consum diari.

En matèria fiscal, el president s’ha mostrat satisfet i orgullós de pagar impostos, encara que ha considerat la gestió del servici públic ‘molt millorable’ i ha remarcat que ‘no ens toca a nosaltres’. La companyia ha abonat 690 milions per l’impost de beneficis, amb una taxa del 22,8%, 657 milions de l’IRPF que paguen els treballadors i 719 milions entre IVA repercutit i suportat, a més de 233 milions per la Seguretat Social, que sumen 3.400 milions.

Segons les dades facilitades, la cadena de subministrament de la companyia representa el 3,1% de l’ocupació total i el 1,9% del PIB, un efecte tractor que reflectix el pes de la seua xarxa de proveïdors, logística i servicis associats en l’economia.

De cara a 2026, els plans passen per augmentar les vendes un 3,5% i aconseguir els 43.200 milions per a ‘consolidar un benefici similar’. Després d’un 2025 de fort creixement, la companyia apunta a estabilitzar el resultat mentres executa el seu pla d’inversions i canvis operatius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.