Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este cap de setmana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o amb un lleu ascens i vent fluix, sobretot de component este a les hores centrals del dia.

Per al dissabte, el pronòstic indica estabilitat generalitzada. El cel es mantindrà poc nuvolós o ras en tot el territori valencià. Les temperatures es quedaran molt semblants a les de dies anteriors o pujaran lleugerament, segons les zones.

El vent bufarà fluix i de direcció variable a primeres i últimes hores del dia. Durant la vesprada predominarà la component este, amb intervals de vent moderat, especialment en zones de litoral exposades.

Diumenge hi haurà més núvols en l’interior

Per al diumenge, l’oratge continuarà estable en general, però amb alguns canvis en l’interior. El cel estarà poc nuvolós o ras durant el matí. A partir del migdia augmentarà la nuvolositat en l’interior de la Comunitat Valenciana.

En estes comarques interiors seran probables ruixats aïllats, de vegades amb tronada. A més, la predicció no descarta que algun d’estos xàfecs siga localment fort a l’interior de la província de València, sobretot en les hores de més calor.

Les Les temperatures mínimes no presentaran canvis significatius o pujaran lleugerament durant la nit. Això apunta a nits càlides, especialment en les zones litorals. Les màximes, en canvi, baixaran en les comarques d’interior, mentres que en el litoral es mantindran sense canvis o en lleuger ascens.

El vent el diumenge tornarà a ser fluix i de direcció variable a primeres i últimes hores. Com el dissabte, durant la vesprada predominarà la component este, amb intervals de moderat en alguns trams de costa.

Temperatures en les capitals de província

Les dades de temperatures màximes d’ahir i mínimes de hui en les capitals de província confirmen l’ambient ja plenament estiuenc. A Castellón la temperatura màxima d’ahir va ser de 31,4 graus i la mínima de hui, de 22,9 graus.

A València, la jornada d’ahir va deixar una màxima de 29,6 graus i una mínima de 24,9 graus, que indica una nit especialment càlida. A Alacant, la màxima registrada ahir també ha sigut de 29,6 graus, mentres que la mínima de hui s’ha quedat en 23,7 graus.

Predicció marítima en la costa valenciana

La predicció marítima per a les pròximes hores en les aigües costaneres de la Comunitat Valenciana també mostra una situació relativament tranquil·la, amb vent fluix i onatge moderat o dèbil segons la zona.

En les aigües costaneres de Castellón, el vent bufarà de direcció variable de força 2 a 3, tendint després a component sud-est de força 3. L’estat de la mar serà de marejadeta o rissada, és a dir, amb ones menudes i mar generalment manejable.

En el litoral de València, el vent serà d’este força 3, i tendirà cap a la mitjanit a variable 2. Per la vesprada, tornarà a imposar-se la component este i sud-est, amb intensitat entre 2 i 4. La mar es mantindrà entre marejadeta i rissada.

En les aigües costaneres d’Alacant, el vent serà de component este, amb força entre 2 i 4, i amb estat de la mar de marejadeta. Açò suposa un onatge moderat, adequat per a la navegació d’embarcacions d’esbarjo amb les precaucions habituals en estas condicions.

Abans de planejar activitats a la mar o en zones d’interior, és recomanable consultar les actualitzacions de Agencia Estatal de Meteorología en la seua web oficial https://www.aemet.es per a seguir l’evolució de l’oratge en temps real.

Últimes notícies

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.