Dos hòmens de nacionalitat lituana, de 32 i 36 anys, han sigut detinguts a Torrevieja quan circulaven en un vehicle d’alta gamma valorat en més de 80.000 euros que havia sigut sostret l’any passat al Regne Unit. Un d’ells tenia en vigor una Orde Europea de Detenció per delictes contra la salut pública i pertinença a organització criminal, circumstància que va elevar l’interés policial del control i va accelerar la seua posada a disposició judicial.
La intervenció es va dur a terme el dia 5, durant un servici de seguretat ciutadana en el nucli urbà. Els agents van observar un turisme amb matrícula del Regne Unit que mancava del distintiu obligatori del país d’origen. Eixa anomalia va motivar la parada per a la seua comprovació, ja que indicava un possible incompliment de la normativa de circulació i obria la porta a verificar documentació i identitat dels seus ocupants.
En la inspecció del cotxe, el número d’identificació presentava signes de manipulació en diferents punts i no es corresponia amb els estàndards de fabricació de la marca. Després de realitzar comprovacions i obtindre les dades reals de l’automòbil, es va verificar que el vehicle havia sigut robat l’any anterior en territori britànic. Estes evidències apuntaven a una alteració destinada a ocultar la seua procedència i dificultar el seu control, per la qual cosa la intervenció va continuar amb diligències específiques per a assegurar el vehicle i depurar responsabilitats.
Durant la identificació, el copilot es va presentar inicialment amb un passaport la fotografia del qual no es corresponia aparentment amb la seua verdadera identitat. Davant eixes incoherències, tant ell com el conductor van ser arrestats com presumptes autors de falsedat documental i receptació, en trobar-se en possessió i circulació d’un cotxe sostret. A més, es va constatar que al copilot li constaven antecedents per delictes contra la salut pública i organització criminal, juntament amb la citada Orde Europea de Detenció.
Intent de fugida i danys
Els dos sospitosos van ser traslladats a dependències de la Guàrdia Civil de Torrevieja per a continuar amb les gestions. En obrir la porta del vehicle oficial, el copilot va intentar fugir a la carrera, va saltar la barrera d’accés, la va fracturar i es va causar diverses lesions. Va ser aconseguit pels agents pocs metres després. Per estos fets se li va imputar, a més, un delicte de danys, que es va afegir a les diligències ja obertes.
Concloses les actuacions inicials, els dos detinguts, juntament amb el vehicle recuperat, van ser posats a la disposició de l’autoritat judicial, que va decretar la seua posada en llibertat amb mesures cautelars a l’espera de juí. Les mesures busquen garantir la seua localització i la continuïtat del procediment mentres es completa la investigació sobre la procedència del cotxe i la participació de cada implicat.



