Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

El Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) inicia este divendres el seu calendari d’aturs en Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), que afecta a Metrovalencia i al TRAM d’Alacant, amb servicis mínims del 75% i del 80% en els dies principals de les Falles (del 15 al 19 de març). L’operadora mantindrà la circulació de trens i tramvies, encara que amb modificacions respecte als seus horaris habituals.

El sindicat sosté que ha ‘esgotat’ les vies de negociació i centra les seues reivindicacions en què FGV atenga ‘les carències de seguretat‘ i garantisca ‘un tracte just’ en la negociació col·lectiva. Després d’una reunió el 4 de març en el Tribunal d’Arbitratge Laboral, les parts no van aconseguir un acord. El secretari de Ferrocarrils Autonòmics, José Javier Bleda, ha qualificat de ‘elevadíssims’ els mínims fixats i ha denunciat la ‘falta de voluntat’ de l’empresa per a negociar.

Semaf, sindicat professional del col·lectiu de conducció, representa entorn de la mitat dels 500 maquinistes d’FGV. Amb uns mínims del 75%-80%, l’afecció a l’usuari es modera, però la capacitat de pressió de l’atur també es reduïx, especialment en dates d’alta demanda com les Falles, motiu pel qual s’eleven al 80% per a garantir la mobilitat i evitar saturacions.

Calendari i franges d’aturs

En Metrovalencia, els aturs en Falles es duran a terme els dies 13 (d’11 a 15h i de 21 a 24:00h), 14 (de 00.00 a 02.00, d’11.30 a 15.30 i de 21.30 a 24:00), 15 (de 00.00 a 02.15, d’11.15 a 15.15 i de 21.30 a 24:00h), 16 (de 00.00 a 02.30, de 12 a 16 i de 21 a 24h), 17 (de 00.00 a 02.00, de 12.30 a 16.30 i de 21 a 24h), 18 (de 00.00 a 02.00, de 12.30 a 16.30 i de 20.30 a 24h), i 19 (de 00.00 a 02.30, d’11.30 a 15.30 i de 20 a 24h). També hi haurà aturs els dies 24 i 26 de març en tres trams horaris, segons el calendari.

En el TRAM d’Alacant, els aturs es desenrotllaran els dies 13, 16, 18, 20, 24 i 26 de març, en els tres intervals següents: de 07.00 a 10, de 13 a 16 i de 19 a 21 hores. Les franges triades inclouen moments de major afluència, per la qual cosa es preveuen canvis en els intervals de pas i possibles demores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència