Els hostalers de València esperen facturar un 78% més en Falles que en una setmana normal

Els bars i restaurants de València preveuen un fort repunt d’activitat en les Falles d’enguany després d’un exercici anterior marcat pel mal temps. Segons una enquesta de la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València, el sector espera facturar un 78% més que en una setmana habitual, una referència que il·lustra l’impacte que tenen estes dates en la caixa dels locals, tant per l’augment de l’afluència com per l’ampliació d’horaris i la major rotació.

Enfront de les Falles de 2025, la previsió mitjana de la facturació per a la setmana fallera que arranca este cap de setmana se situa en un creixement del 2,2%. És un avanç moderat que el sector vincula a un escenari meteorològic més favorable i a la concentració d’esdeveniments en carrers i places, factors que, quan acompanyen, faciliten el consum en barra i terrassa i eleven els tiquets agregats.

On i quan es concentra la demanda

La major activitat econòmica s’espera en les zones cèntriques, de major tradició fallera i amb falles de secció Especial. El 77,8% dels bars i restaurants enquestats situa el pic de demanda en este cap de setmana, quan es multipliquen els desplaçaments per a veure monuments i espectacles pirotècnics. En eixe entorn, els locals solen realitzar més servicis per franja horària i el flux de clients és més continu.

Un 11,1% preveu que la major estirada arribe després de la plantà, ja en plena setmana fallera, mentres que la resta anticipa un repartiment més equilibrat del 7 al 19 de març. A eixe calendari se sumarà un repunt de reserves pel Dia del Pare, que reforça la recta final amb menjars de grup i celebracions familiars, un format que eleva l’ocupació i estabilitza la caixa enfront dels pics més imprevisibles del carrer.

Tiquet mitjà i tipus de consum

En termes de gasto, el tiquet mig estimat per client se situa en 24,4 euros. L’activitat no serà homogènia: la setmana gran sol portar una demanda menys planificada i un consum orientat al producte ràpid —entrepans, tapes o menjar per a portar—, amb l’excepció de les reserves del cap de setmana i de San José. Este patró espenta a prioritzar formats àgils i a organitzar els torns per a absorbir puntes d’afluència sense perdre rotació.

La percepció empresarial és majoritàriament positiva: el 83,3% dels establiments creu que estes Falles seran millors o iguals que les de 2025, enfront d’un 16,7% que les considera pitjors. Des de la Coordinadora subratllen que la millora del pronòstic meteorològic ‘ha sigut la millor notícia que podien esperar els hostalers de València després de dos mesos de pluja i vent’.

En eixa línia, les mateixes fonts remarquen: ‘Després de tot este període de mal temps, els valencians i els turistes fallers que ens visiten podran gaudir d’unes bones Falles, per la qual cosa les previsions econòmiques inicials siguen superiors’. Amb este teló de fons, el sector encara les festes amb la vista posada en la captació de flux per als vianants en els punts calents, l’agilitació del servici i l’optimització de reserves, elements que, combinats amb un clima estable, haurien de sostindre l’increment esperat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.