Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

José Luis Gayà va aconseguir este dissabte els 400 partits oficials amb el València amb la seua titularitat enfront del Real Oviedo en el Carlos Tartiere i es va situar sèptim en la llista històrica del club en empatar amb Enrique Saura. El capità va firmar una fita que confirma el seu pes en el vestuari i la vigència d’una trajectòria iniciada en la pedrera.

Per davant només romanen sis referents: Fernando Gómez Colomer (553), Ricardo Arias (521), David Albelda (485), Miguel Ángel Angulo (434), Manolo Mestre (424) i Santiago Cañizares (416). Entrar en eixe grup el va col·locar entre els futbolistes més perdurables del València en l’era moderna.

Trajectòria i registres

El lateral esquerre, de 30 anys i nascut a Pedreguer, va arribar a l’acadèmia valencianista amb 11 anys i es va formar fins a debutar amb el primer equip el 30 d’octubre de 2012, en setzens de la Copa del Rei davant el Llagostera. En Lliga no es va estrenar fins al 27 d’abril de 2014, enfront de l’Atlètic de Madrid a Mestalla, i des de llavors va acumular 335 partits en la competició domèstica amb el d’este dissabte.

La resta de les seues aparicions es va repartir entre la Copa del Rei (34), la Lliga de Campions (18), la Lliga Europa (11) i la Supercopa d’Espanya (2), amb un total de 12 gols entre totes les competicions. En 2019 es va proclamar campió de la Copa del Rei l’any del centenari del club i va ser internacional amb Espanya en 22 ocasions. Un lleu esquinç en el turmell dret li va impedir disputar el Mundial de 2022.

Gayà també va figurar com el segon jugador més jove a aconseguir els 350 partits amb el València, amb 28 anys i 289 dies, només per darrere de Fernando Gómez, que ho va fer amb 27 anys i 239 dies. Eixe ritme competitiu explica que, malgrat la seua edat, ja compartisca el sèptim lloc històric.

En la prèvia del dol davant l’Oviedo, el tècnic Carlos Corberán va destacar que arribar a 400 partits al València està reservat a uns triats i va citar a Fernando, Cañizares, Angulo i Albelda com a exemples de compromís i continuïtat. Per al capità, l’assoliment va arribar després de temporades d’alts i baixos col·lectius, des de nits europees fins a lluites per la permanència.

Renovat en 2022 fins a 2027, el lateral va travessar este curs moments complicats per les crítiques d’una part de l’afició. Fa dos mesos, després de la victòria davant el Getafe en el Coliseum amb un gol seu, va expressar la seua sorpresa per eixos retrets i va recordar que defenia l’escut des que va ingressar en la pedrera amb 11 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.