35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Fins a les 16.00, els Bombers de l’Ajuntament de València han acudit a 27 incidents per caiguda de branques, tanques publicitàries i antenes, mentres que el Consorci Provincial ha atés huit servicis, amb especial concentració a Godella i Catarroja. Estes actuacions han inclòs assegurar façanes, retirar elements solts i abalisar zones de pas per a evitar riscos a vianants i vehicles.

El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat que, en les últimes quatre hores, s’han registrat ratxes de vent de fins a 103 km/h a Bejís; 81 a Morella; 71 km/h en l’aeroport de València; 64 km/h a Utiel i 59 km/h a Zarra i Villena, segons dades de l’Agència Estatal de Meteorologia.

Avisos i afecció a les Falles

Aemet havia advertit que hui anava a ser el dia més advers de les Falles a València i de la Magdalena a Castelló a causa del vent del nord-oest, moderat a fort, amb probables ratxes molt fortes a Castelló, a l’interior nord de València i en el nord d’Alacant. Este episodi coincidix amb la plantà de les Falles grans, un dels moments de major afluència al carrer i de major vulnerabilitat per la presència d’estructures fràgils en els monuments i el seu entorn.

Per a hui, Aemet ha establit nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h a l’interior nord de Castelló, vigent fins a les 19.00, i nivell groc per ratxes d’entre 70 i 80 km/h a la província de Castelló, en el nord de la província de València i en el litoral nord i interior d’Alacant. També hi ha avís groc per fenòmens costaners en el litoral nord de Castelló i d’Alacant.

Com a conseqüència directa del vent, les dotacions s’han centrat en revisar arbres amb branques fetes fallida, sanejar antenes soltes en cobertes i retirar tanques publicitàries bolcades o desplaçades. La prioritat ha sigut restablir la seguretat i mantindre oberts els accessos a carrers i places amb major trànsit pels actes festius, en un context en el qual una ràfega pot desplaçar peces lleugeres o desprendre elements decoratius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.