Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

José Luis Martínez-Almeida ha afirmat este dilluns que els espanyols perceben que només hi ha una força amb opcions reals de guanyar eleccions i de reunir una majoria social àmplia, en referència al PP. Ha basat eixa lectura en la seqüència de victòries del partit a Extremadura i Aragó i en el resultat d’este diumenge a Castella i Lleó. Les declaracions s’han produït a l’Ajuntament de València, després de la firma d’un protocol turístic i abans d’assistir a la mascletà.

En la seua valoració dels comicis castellans i lleonesos, ha considerat que el PSOE es manté perquè ha aconseguit aglutinar tot el vot a la seua esquerra i, per tant, ha abandonat la centralitat. Amb eixa idea, ha contraposat al PP com a opció que, segons ha dit, recupera posicions en el centre del tauler i atrau suports que van més enllà de la seua base tradicional, la qual cosa li permetria ampliar majories.

‘L’única possibilitat i l’única formació política que té la capacitat de produir un canvi de Govern a Espanya és el Partit Popular i l’únic partit que té la capacitat d’aglutinar majories socials és el Partit Popular’, ha assenyalat en ser preguntat pels resultats. Amb això, ha insistit que el comportament de les urnes en diverses comunitats reforça la seua tesi que existix un vot de canvi concentrat en el PP.

Centralitat i convivència

Martínez-Almeida ha subratllat que el més important en estos moments és restaurar la convivència. Ha sostingut que s’han de derrocar els murs que, al seu juí, s’han intentat alçar entre espanyols i ha defés que és possible conviure pensant diferent. Eixa crida a rebaixar la tensió política l’ha enllaçat amb la seua reivindicació de la centralitat com a espai on, ha dit, caben polítiques per al conjunt de la societat.

En eixa línia, ha afegit que la dinàmica electoral recent explica que s’haja guanyat a Extremadura i Aragó i ara a Castella i Lleó, i ha augurat que es guanyarà a Andalusia. Ha presentat eixa successió de triomfs i expectatives com a prova que el PP pot reunir suports transversals i liderar una etapa de majories estables.

També s’ha felicitat per Alfonso Fernández Mañueco i pel PP de Castella i Lleó, del qual ha destacat que ha fet una grandíssima campanya. Al seu juí, eixe resultat és una mostra que a Espanya sí que hi ha un partit que, ara mateix, encarna la centralitat de la convivència i la capacitat d’abordar el futur de manera conjunta des de les diferències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.

Baldoví afirma que Compromís ha donat una resposta immediata davant la denúncia per violència masclista contra un regidor d’Altea

Joan Baldoví ha defés que la coalició ha cessat l'edil de les seues àrees i l'ha apartat del govern local, a més d'activar els protocols interns. Ha recalcat el respecte al procés judicial i la línia roja enfront de la violència de gènere.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

L'edil de Compromís Rafael Ramón Mompó ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per un presumpte cas de violència masclista a Xàbia. No s'ha dictat orde de protecció i la causa s'ha remés a la Secció Penal de Benidorm.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.