Pérez Llorca subratlla la unanimitat del TSJCV sobre Mazón i afirma que ‘deixa les coses molt clares’

Juanfran Pérez Llorca ha destacat que la decisió del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) de rebutjar investigar al expresident Carlos Mazón per la gestió de la dana ha sigut unànime i, en les seues paraules, ‘deixa les coses molt clares’.

El cap del Consell ha explicat que no ha pogut llegir encara l’acte, de 70 pàgines, però ha subratllat que ‘hi ha una cosa que és evident’: els cinc jutges de la Sala civil i Penal han votat en el mateix sentit. Eixa unanimitat, sense vots particulars, reforça la idea d’un criteri jurídic alineat i aporta certitud sobre l’abast de la resolució.

Pérez Llorca ha recordat que no sol valorar decisions judicials i que li mereixen ‘moltíssim respecte’, tant si li són favorables com si no. Ha insistit a mantindre la prudència institucional i a no interferir en el treball dels tribunals, remarcant que la seua posició passa per esperar a conéixer el contingut íntegre de l’acte abans d’aprofundir en qualsevol anàlisi.

Unanimitat i rapidesa del tribunal

A més, ha posat l’accent en la rapidesa amb la qual el TSJCV ha resolt este assumpte i en què el suport unànime dels magistrats aporta claredat a l’escenari. Ha conclòs amb una idea que ha reiterat en diverses ocasions: ‘Imagine que queda tot bastant clar’.

Les declaracions s’han produït abans d’assistir a la mascletà de les Falles des del balcó de l’Ajuntament, on ha atés els mitjans per a valorar una fallada que, en rebutjar l’obertura d’una investigació, allunya l’escenari de diligències penals sobre la gestió de la dana atribuïda a Mazón. Com a successor de Mazón al capdavant del Govern valencià, ha reiterat el seu missatge de respecte a les resolucions i de cautela fins a disposar del text complet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.