El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

El Govern ha instat el PP a deixar de ‘protegir’ a Carlos Mazón malgrat que no serà investigat judicialment per la seua gestió de la DANA, i ha subratllat que les seues responsabilitats polítiques són ‘innegables’.

La portaveu, Elma Saiz, ha expressat el respecte de l’Executiu a la decisió del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de no obrir investigació a Mazón. Ho ha fet en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, al mateix temps que ha insistit que l’absència de causa penal no tanca el debat polític sobre la seua actuació durant el temporal.

Separació entre justícia i política

El missatge del Govern ha marcat una línia clara entre l’esfera judicial i el control polític: que no hi haja investigació judicial no equival a una absolució en el pla de la responsabilitat pública. D’ací l’emplaçament al PP perquè deixe la ‘protecció’ al expresident i facilite que s’assumisquen responsabilitats derivades de la gestió de l’episodi de DANA i del ‘comportament’ del llavors president autonòmic.

Saiz ha remarcat que ‘Tots tenim una opinió molt clara’ del que va succeir el dia del temporal i ha recalcat que eixa valoració política ha de canalitzar-se amb explicacions i assumpció de decisions, independentment que no prospere una causa davant els tribunals. Amb este plantejament, l’Executiu ha volgut emfatitzar que la rendició de comptes no depén d’un procediment penal, sinó de l’avaluació pública de la gestió realitzada.

L’anomenada al PP s’ha formulat en termes de responsabilitat: cessar la ‘protecció’ a Mazón i afrontar les conseqüències polítiques de l’ocorregut. Segons el Govern, el respecte a les resolucions judicials és compatible amb exigir claredat, explicacions i correcció d’errors en l’àmbit institucional i polític.

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.