La Guàrdia Civil investiga a diversos agents seus pel cas de Tomás Gimeno

 

El cas de les xiquetes desaparegudes de Tenerife ha revolucionat els mitjans de comunicació. Part del públic considera excessiu la cobertura del trist succés, però la veritat és que molts periodistes estan fent una gran labor.

Gràcies a les seues investigacions coneixem que Tomás Gimeno va parlar amb un policia abans de desaparéixer. La seua exparella va acudir a comissaria per a denunciar els fets just en el moment que va rebre la seua telefonada.

L’Institut Armat ha obert una informació reservada per a, segons requereixen fonts del Cos, saber per què no es va donar part d’eixa conversa. Els agents no la van registrar en l’informe de novetats.

El presumpte assassí d’Anna i Olivia es va enfrontar a les autoritats. Segons ha eixit publicat, va tindre una xarrada bastant tibant amb un dels agents.

Esta presa de contacte es va produir entre les 22.30 i 22.40 del 27 d’abril, la nit en la qual va començar l’infern de Beatriz.

El periòdic ‘El Mundo’ assegura que quan, segons la jutge i els investigadors, Tomás  estava en alta mar i acabava de llançar a Anna i Olivia per la borda, llastrades amb l’àncora de la seua llanxa.

Una hora després, a les 23.30, una embarcació de Salvament Marítim de la Guàrdia Civil va donar l’alt al filicida quan intentava arribar a port. Li va multar per saltar-se el toc de queda.

Tomás Gimeno va ensenyar als agents la documentació que li van requerir i fins i tot els va preguntar si podia tornar a la seua casa. Finalment, els va dir que es quedaria a dormir en el seu vaixell. En paral·lel, la dona ja estava buscant a les seues filles.

Poc després, Tomás tornaria a endinsar-se en la mar, a 20 quilòmetres d’on es va desfer de les seues filles, per a ja no tornar. Des d’esta posició, va parlar per última vegada amb Beatriz al caient de les 2.00 hores. La va tranquil·litzar i li va dir que li portaria a les xiquetes l’endemà.

Les últimes dades que es coneixen són completament desconcertants. Gimeno no suportava que la mare de les seues filles s’haguera tornat a enamorar, a pesar que ell ja tenia una nova parella.

Esta dona va rebre una carta de comiat. Seguint les últimes notícies, les seues línies no feien cap referència a les xicotetes.

Tot fa pensar que el progenitor va canviar de plans en l’últim moment. Resulta molt difícil de comprendre el motiu pel qual va citar a Zimmermann en el seu domicili, perquè va eixir d’allí poc abans que arribara.

 

Ajuda a la Guàrdia Civil 

El següent pas va ser demanar ajuda a la Guàrdia Civil. Un dels agents va arribar a conversar amb el segrestador, però no va donar part d’este succés.

‘El Mundo’ informa que diversos agents estan sent investigats. Aquella nit, una embarcació de Salvament Marítim li va multar per haver-se saltat el toc de queda.

Si algú haguera avisat de la crida anterior, Tomás hauria sigut detingut en l’instant. Els experts asseguren que les xiquetes ja haurien mort, però almenys el supòsit responsable no estaria en cerca i captura.

 

Una investigació oberta

 

Nacho Abad, un informador que maneja dades exclusives, ha anunciat que la jutgessa no ha donat per mort al pare de les xiquetes.

Existeix la possibilitat que haja fugit, per això ha emés una ordre internacional.

La Comandància de l’Institut Armat de Tenerife està investigant el comportament dels guàrdies civils que es van ocupar del cas. Beatriz els va demanar ajuda per a frenar a la seua exparella i pot ser que hagueren comés algun error.

El país està bolcat amb el cas. Els mariners que estan buscant a Anna prometen no descansar fins a trobar el cos.

Mentrestant, la seua progenitora ha escrit una carta d’agraïment. Sempre ha sigut un exemple d’enteresa perquè ha mantingut l’esperança fins a l’últim moment.

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va patir una avaria, però ja ha tornat al treball. Tot fa pensar que donar amb el parador de la xicoteta serà una missió bastant complicada.

A pesar que part del personal de la Guàrdia Civil està sent investigat, cal deixar clar que Olivia i Anna hagueren perdut la vida de totes les maneres.

Del que no hi ha dubte és que, exposen els investigadors, a l’hora en la qual es va produir eixa comunicació que, no va quedar en els registres, les xiquetes ja havien mort. Segons les hipòtesis dels especialistes, les va drogar abans de tirar-la a la mar.

El seu objectiu era que la seua exparella visquera turmentada la resta dels seus dies. Així ho explica la víctima: «volia que patira buscant-les sense descans».

L’agent José María Benito ha fet unes declaracions en ‘El programa de Ana Rosa’ que han deixat sense alé als espectadors. «Em consta que els investigadors han explicat a la mare tots els detalls del que ha succeït», comença dient.

«És una mare assenyada que no insistirà més que se seguisca, se seguisca i se seguisca. Està totalment convençuda, perquè així li ho han dit, que no hi ha res a fer», conclou.

Posteriorment ha explicat que la troballa d’Olivia «ha sigut un treball de recerca magnífic, però ha sigut un colp de sort».

Últimes notícies

Suspendixen durant 10 dies el desnonament d’un investigador a Burjassot

El desnonament del físic Daniel González, investigador de la Universitat de València, s’ha ajornat 10 dies a Burjassot després de la pressió social exercida per col·lectius pel dret a l’habitatge.

Mor un treballador atrapat per un despreniment de terra en una obra a les Alqueries

Un home ha mort en una obra a les Alqueries després de quedar atrapat en una zanja per un despreniment de terra, segons el Consorci Provincial de Bombers de Castelló.

La ciutat de València exhibirà l’espasa de Jaume I en la processó cívica del 9 d’Octubre

L'espasa de Jaume I participarà enguany en la processó cívica del 9 d'Octubre pel 750 aniversari de la seua mort, i el portador de la Real Senyera serà el portaveu de Vox, José Gosálbez.

Benidorm endureix el control als patinets amb més de 1.100 multes en nou mesos

Benidorm ha reforçat la senyalització i augmentarà els controls policials sobre patinets i cadires autopropulsades després d’imposar més de 1.100 sancions des de gener. Les multes es deuen sobretot a falta de segur, ús incorrecte del casc i circulació per zones de vianants.

El PP rebutja el debat sobre l’aforament de Mazón després de ser eximit pel TSJCV

El PP ha assegurat en el Debat de Política General que discutir l’aforament de Carlos Mazón ja no té sentit, després que el TSJCV l’haja eximit de responsabilitat per la dana de 2024, davant les peticions de PSPV i Compromís perquè renuncie a l’acta de diputat. El debat s’ha tensat per les exigències d’entregar missatges de mòbil, els retrets per la gestió de la tragèdia i les comparacions amb el cas de Mónica Oltra.

El Consell destina 59 milions a netejar quatre barrancs davant la inacció de la CHJ

La Generalitat ha assumit la neteja i adequació dels barrancs del Poyo, Túria, Magro i Picassent amb 59 milions d’euros, davant la falta d’actuació de la Confederación Hidrográfica del Júcar. Els treballs afecten 50 municipis i inclouen renaturalització dels llits, plantació de 400.000 plantes autòctones i mesures per a reduir el risc de riades i incendis.

L’acord laboral a Ford Almussafes fins a 2030 garantirà pujades salarials per damunt de l’IPC

UGT ha firmat amb la direcció de Ford Almussafes un nou acord laboral fins a 2030 que preveu pujades salarials per damunt de l’IPC i consolida una Gratificació Especial a partir de 2029.

Elx licita per 4,6 milions el nou bloc de San Antón amb 45 vivendes protegides

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 4,6 milions la construcció del bloc 5 del barri de San Antón, amb 45 vivendes protegides per al reallotjament de famílies del bloc 8, declarat en ruïna. El projecte s’integra en una reordenació global de la zona valorada en 5,8 milions, cofinançada per Generalitat, veïns i consistori.