La Guàrdia Civil investiga a diversos agents seus pel cas de Tomás Gimeno

 

El cas de les xiquetes desaparegudes de Tenerife ha revolucionat els mitjans de comunicació. Part del públic considera excessiu la cobertura del trist succés, però la veritat és que molts periodistes estan fent una gran labor.

Gràcies a les seues investigacions coneixem que Tomás Gimeno va parlar amb un policia abans de desaparéixer. La seua exparella va acudir a comissaria per a denunciar els fets just en el moment que va rebre la seua telefonada.

L’Institut Armat ha obert una informació reservada per a, segons requereixen fonts del Cos, saber per què no es va donar part d’eixa conversa. Els agents no la van registrar en l’informe de novetats.

El presumpte assassí d’Anna i Olivia es va enfrontar a les autoritats. Segons ha eixit publicat, va tindre una xarrada bastant tibant amb un dels agents.

Esta presa de contacte es va produir entre les 22.30 i 22.40 del 27 d’abril, la nit en la qual va començar l’infern de Beatriz.

El periòdic ‘El Mundo’ assegura que quan, segons la jutge i els investigadors, Tomás  estava en alta mar i acabava de llançar a Anna i Olivia per la borda, llastrades amb l’àncora de la seua llanxa.

Una hora després, a les 23.30, una embarcació de Salvament Marítim de la Guàrdia Civil va donar l’alt al filicida quan intentava arribar a port. Li va multar per saltar-se el toc de queda.

Tomás Gimeno va ensenyar als agents la documentació que li van requerir i fins i tot els va preguntar si podia tornar a la seua casa. Finalment, els va dir que es quedaria a dormir en el seu vaixell. En paral·lel, la dona ja estava buscant a les seues filles.

Poc després, Tomás tornaria a endinsar-se en la mar, a 20 quilòmetres d’on es va desfer de les seues filles, per a ja no tornar. Des d’esta posició, va parlar per última vegada amb Beatriz al caient de les 2.00 hores. La va tranquil·litzar i li va dir que li portaria a les xiquetes l’endemà.

Les últimes dades que es coneixen són completament desconcertants. Gimeno no suportava que la mare de les seues filles s’haguera tornat a enamorar, a pesar que ell ja tenia una nova parella.

Esta dona va rebre una carta de comiat. Seguint les últimes notícies, les seues línies no feien cap referència a les xicotetes.

Tot fa pensar que el progenitor va canviar de plans en l’últim moment. Resulta molt difícil de comprendre el motiu pel qual va citar a Zimmermann en el seu domicili, perquè va eixir d’allí poc abans que arribara.

 

Ajuda a la Guàrdia Civil 

El següent pas va ser demanar ajuda a la Guàrdia Civil. Un dels agents va arribar a conversar amb el segrestador, però no va donar part d’este succés.

‘El Mundo’ informa que diversos agents estan sent investigats. Aquella nit, una embarcació de Salvament Marítim li va multar per haver-se saltat el toc de queda.

Si algú haguera avisat de la crida anterior, Tomás hauria sigut detingut en l’instant. Els experts asseguren que les xiquetes ja haurien mort, però almenys el supòsit responsable no estaria en cerca i captura.

 

Una investigació oberta

 

Nacho Abad, un informador que maneja dades exclusives, ha anunciat que la jutgessa no ha donat per mort al pare de les xiquetes.

Existeix la possibilitat que haja fugit, per això ha emés una ordre internacional.

La Comandància de l’Institut Armat de Tenerife està investigant el comportament dels guàrdies civils que es van ocupar del cas. Beatriz els va demanar ajuda per a frenar a la seua exparella i pot ser que hagueren comés algun error.

El país està bolcat amb el cas. Els mariners que estan buscant a Anna prometen no descansar fins a trobar el cos.

Mentrestant, la seua progenitora ha escrit una carta d’agraïment. Sempre ha sigut un exemple d’enteresa perquè ha mantingut l’esperança fins a l’últim moment.

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va patir una avaria, però ja ha tornat al treball. Tot fa pensar que donar amb el parador de la xicoteta serà una missió bastant complicada.

A pesar que part del personal de la Guàrdia Civil està sent investigat, cal deixar clar que Olivia i Anna hagueren perdut la vida de totes les maneres.

Del que no hi ha dubte és que, exposen els investigadors, a l’hora en la qual es va produir eixa comunicació que, no va quedar en els registres, les xiquetes ja havien mort. Segons les hipòtesis dels especialistes, les va drogar abans de tirar-la a la mar.

El seu objectiu era que la seua exparella visquera turmentada la resta dels seus dies. Així ho explica la víctima: «volia que patira buscant-les sense descans».

L’agent José María Benito ha fet unes declaracions en ‘El programa de Ana Rosa’ que han deixat sense alé als espectadors. «Em consta que els investigadors han explicat a la mare tots els detalls del que ha succeït», comença dient.

«És una mare assenyada que no insistirà més que se seguisca, se seguisca i se seguisca. Està totalment convençuda, perquè així li ho han dit, que no hi ha res a fer», conclou.

Posteriorment ha explicat que la troballa d’Olivia «ha sigut un treball de recerca magnífic, però ha sigut un colp de sort».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.