Mor una jove de 17 anys a Dénia amb un quadre compatible amb meningitis

Una jove de 17 anys ha mort este dilluns a l’hospital de Dénia després de ser atesa d’un quadre clínic amb simptomatologia compatible amb meningitis, segons ha confirmat la Conselleria de Sanitat. La menor va arribar al centre sanitari en estat greu i va morir a les poques hores, sense que els metges pogueren revertir l’evolució de la malaltia.

Salut Pública de la Generalitat manté a l’espera el resultat de l’anàlisi microbiològica que ha de confirmar si la causa de la defunció és efectivament una meningitis. Estes proves permeten identificar l’agent responsable de la infecció i són determinants per a aclarir el tipus de meningitis i la forma concreta de contagi. Fins a disposar d’eixes conclusions, els servicis sanitaris treballen amb la hipòtesi més probable a partir dels signes clínics observats.

Protocol de control i rastreig de contactes

Davant un cas sospitós de meningitis, les autoritats sanitàries activen de manera immediata un protocol específic d’actuació per a reduir el risc de nous contagis. En este cas, Salut Pública ha iniciat el rastreig de l’entorn pròxim de la menor i està identificant a totes les persones amb les quals ha mantingut un contacte estret en els últims dies, tant en l’àmbit familiar com social o educatiu.

La finalitat d’este seguiment és determinar qui poden haver estat exposats al bacteri o al virus causant del quadre i oferir-los la quimioprofilaxi indicada. Este tractament preventiu, que s’administra als contactes estrets, busca disminuir la probabilitat que desenrotllen la malaltia i tallar possibles cadenes de transmissió. La intervenció primerenca resulta clau per a anticipar-se a l’aparició de nous casos vinculats al focus inicial.

Sanitat recorda que la meningitis es transmet principalment a través de secrecions respiratòries, com la tos, els esternuts o els besos, situacions en les quals es compartixen gotícules de saliva o moc. Este tipus de contacte directe i pròxim facilita que el microorganisme passe d’una persona a una altra, d’ací ve que el seguiment es concentre en els qui han compartit espais reduïts o conviscut amb l’afectada.

La jove havia sigut traslladada a l’hospital de Dénia en una ambulància procedent d’una localitat pròxima de la comarca de la Marina Alta. Després de la seua arribada, el personal sanitari va aplicar les mesures d’atenció urgent, però l’evolució del quadre va ser molt ràpida i la menor va morir poques hores després del seu ingrés, a l’espera que les proves de laboratori confirmen la naturalesa exacta de la infecció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.