La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada titular de la Plaça numere 5 de la Seccion de Instruccion del Tribunal d’Instància d’Alacant ha imposat una fiança de 3.000 euros a Ciutadans perquè puga personar-se com acusacion popular en la causa que investiga possibles irregularitats en la adjudicacion de vivendes de proteccion publica en la zona de la Platja de Sant Joan.

Segun ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la jutgessa ha dictat una providència en la qual reclama a la formacion la constitucion d’eixa fiança com condicion necessària per a admetre la seua sol·licitud de personacion. Esta exigència economica s’emmarca en la practica habitual dels jutjats quan un partit politico, asociacion o particular vol exercir la acusacion popular, amb l’objectiu de garantir que la intervencion en el procés es realitza amb serietat i evitant actuacions temeràries.

Ciutadans ha presentat un escrit de personacion en el qual demana ser tingut com a part en l’exercici de la acusacion popular enfront de les persones fisicas i juridicas que resulten investigades al llarg de la instruccion. Amb este pas, el partit busca intervindre de manera activa en el procediment penal, realitzant proposades de prova, formulant al·legacions i participant en les decisions que puguen adoptar-se durant la fase de investigacion sobre la adjudicacion de les vivendes de proteccion publica.

Alarma social per la gestion de les vivendes

En el seu escrit, la formacion subratlla que el procés relacionat amb la gestion i adjudicacion de les vivendes de proteccion oficial en la zona de la Platja de Sant Joan ha generat una profunda alarma social. Esta referència a la preocupacion ciutadana posa l’accent en el fet que es tracta de vivendes destinades, en principi, a facilitar l’accés a la vivenda a col·lectius amb recursos limitats, per la qual cosa qualsevol sospita d’irregularitat en el seu repartiment té un impacte directe en la confiança en les institucions i en els mecanismes de control.

El fet que s’investiguen possibles irregularitats en les adjudicacions implica que el jutjat tracta d’esclarir si s’ha produït algun tipus de tracte de favor, desviacion de la normativa o ús inadequat de procediments en la asignacion d’estes vivendes. La personacion de Ciutadans com acusacion popular perseguix, en este context, reforçar l’escrutini sobre la actuacion de les persones i entitats implicades i contribuir al fet que es depuren responsabilitats si finalment s’acrediten fets delictius.

L’escrit de la formacion politica va ser presentat en la Seccion de Instruccion del Tribunal d’Instància d’Alacant, Plaza 5, la qual cosa marca l’inici formal del seu intent d’incorporar-se al procediment. A partir d’ara, la constitucion efectiva de la fiança de 3.000 euros sàrria determinant perquè la magistrada accepte la intervencion del partit com acusacion popular i li reconega plenament els drets processals que comporta eixa condicion dins del cas de les vivendes de proteccion publica de la Platja de Sant Joan.

Últimes notícies

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.