Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’avís groc per vent a la província de Castelló per a este dimarts, amb especial incidència a l’interior i en el litoral nord. Es preveuen ratxes molt fortes de component nord-oest (entre 80 i 90 km/h) que podran situar-se entre els 80 i els 90 quilòmetres per hora, un llindar que ja implica risc per a determinades activitats a l’aire lliure i possibles incidències puntuals.

El nivell groc suposa una situació de perill, encara que moderat, que pot afectar especialment zones exposades com a cims, vessants oberts al vent o àrees pròximes a la costa. En estos escenaris, les ratxes més intenses tendeixen a concentrar-se en intervals curts de temps, la qual cosa pot sorprendre conductors, vianants i als qui treballen en l’exterior.

Fenòmens costaners en el litoral nord

A més del vent a l’interior, la Aemet manté l’avís groc per fenòmens costaners en el litoral nord de Castelló durant la nit del dilluns i la matinada del dimarts. En este tram horari s’esperen vents del nord-oest amb intervals d’entre 50 i 60 quilòmetres per hora, equivalents a força 7 en l’escala de Beaufort, la qual cosa implica mar agitada i un augment de l’onatge en zones obertes.

Estes condicions poden dificultar la navegació de xicotetes embarcacions i fer més perilloses les activitats recreatives en la mar o al costat de la línia de costa. També poden generar-se depases puntuals en passejos marítims o espigons exposats, sobretot quan coincidixen les ratxes més fortes amb l’onatge més intens.

Per a la vesprada i la nit del dilluns, la Aemet ja havia establit l’avís groc per vent del nord-oest en tota la província de Castelló, amb ratxes molt fortes d’entre 70 i 90 quilòmetres per hora. Este solapament d’avisos entre el dilluns i el dimarts indica una situació de persistència del vent, amb diverses hores seguides de condicions adverses.

Davant este escenari, es recomana extremar la precaució en els desplaçaments per carretera, especialment en trams elevats, viaductes o zones obertes on les ràfegues laterals poden afectar l’estabilitat dels vehicles, en particular els més lleugers o de gran superfície frontal. També és aconsellable assegurar objectes en balcons, terrasses i terrats per a evitar despreniments que puguen causar danys materials o suposar un risc per a les persones.

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.