Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sosté que l’exvicepresidenta del Govern valencià Mónica Oltra no hauria de ser candidata a l’alcaldia de València ni seguir en actiu en política. Al seu juí, els fets pels quals està acusada són ja prou greus com per a descartar un retorn a la primera línia institucional.

Pérez Llorca va reaccionar així a l’anunci fet per Oltra en un acte d’Iniciativa, el partit que integra la coalició Compromís, on va expressar la seua intenció de presentar-se a l’alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals. Eixe pas suposaria la seua tornada al primer pla polític quatre anys després de la seua dimissió com a vicepresidenta del Consell.

Context judicial del cas

L’anunci d’Oltra arriba tres setmanes després que un jutjat de València acordara obrir juí oral contra ella i diversos membres del seu equip en la Conselleria. La decisió s’adopta per mandat de l’Audiència Provincial de València i en contra del criteri inicial del propi jutjat, que no va apreciar indicis de delicte, i de la Fiscalia, que no ha presentat acusació. El procediment se centra en el suposat encobriment dels abusos sexuals a una menor comeses pel qual era llavors marit d’Oltra.

Sobre esta situació, el també president del PP de la Comunitat Valenciana va subratllar que en la seua formació una persona que haja d’asseure’s en la banqueta per ocultar, juntament amb part del seu equip, abusos sexuals a una menor no podria ser candidata. Amb esta comparació, va voler marcar distància entre el codi intern del seu partit i la decisió de Compromís de donar suport al retorn d’Oltra.

El dirigent popular va considerar a més que existix una doble moral en Compromís i en l’esquerra. Segons va explicar, quan un procés judicial afecta a un polític alié al seu corrent, se li dona per culpable des del moment en què és citat. No obstant això, va opinar que eixa actitud canvia quan qui se senta en la banqueta és un dirigent propi acusat d’un delicte que va qualificar com molt greu.

Per a Pérez Llorca, l’acusació que pesa sobre Mónica Oltra és la més greu que recorda en la història de la Comunitat Valenciana i d’Espanya. Va assenyalar que la responsabilitat penal correspon només als tribunals i va recalcar que creu en la presumpció d’innocència de qualsevol persona, amb independència del partit al qual pertanga. No obstant això, va insistir que al costat de la via judicial existix també una responsabilitat política que, en la seua opinió, ha d’assumir-se amb totes les conseqüències.

En este sentit, va afirmar que les responsabilitats polítiques, una vegada assumides, no poden limitar-se a un període temporal. Va recordar que eixa era la interpretació que ell feia de la dimissió d’Oltra com a vicepresidenta del Consell, quan va deixar el seu càrrec fa quasi quatre anys. Al seu entendre, aquell pas va suposar assumir la seua responsabilitat política i ara no hauria de revertir-se amb un retorn a les candidatures electorals.

El president de la Generalitat va remarcar així mateix que, en la seua etapa en el Govern valencià, Mónica Oltra exigia responsabilitats a tots els governants del PP i defenia que, pel mer fet de ser imputats, ja no havien de continuar en política. Segons el seu argument, el criteri que ella reclamava llavors per a uns altres no s’estaria aplicant ara en el seu propi cas.

A la llum d’estes consideracions, Pérez Llorca va concloure que Compromís ha canviat el llistó que marcava per a la continuïtat dels càrrecs públics imputats. En contrast, va dir mantindre la mateixa posició que defenia en el passat. Per això insistix que Oltra no hauria de ser candidata a l’alcaldia de València ni romandre en actiu en la vida política mentres continue vigent l’acusació en contra seua.

Últimes notícies

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.

Mazón demana entrar en la causa judicial que investiga la gestió de la DANA

El expresident Carlos Mazón sol·licita personar-se en la causa sobre la gestió de la DANA per a accedir a les diligències que l'afecten després del rebuig del TSJCV a investigar-li.

València reforça la Devesa del Saler amb tres nous canons antiincendis SIDEINFO

L'Ajuntament de València incorpora tres nous canons SIDEINFO al sistema de protecció de la Devesa del Saler, que suma ja onze equips i es reforça davant el risc d'incendis per Setmana Santa i Pasqua.

Muñoz celebra la decisió d’Oltra i veu clau la seua candidatura per al bloc progressista en 2027

José Muñoz considera molt positiva la intenció de Mónica Oltra de competir per l'alcaldia de València i creu que la seua candidatura mobilitzarà a l'electorat progressista de cara a 2027.

La Generalitat llança 100 milions en crèdits bonificats per a empreses valencianes afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà 100 milions en crèdits bonificats i noves ajudes per a empreses i autònoms de la Comunitat Valenciana afectats per la guerra de l'Iran, al costat de mesures fiscals i de suport social.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància al retorn polític de Mónica Oltra, subratlla que la seua prioritat és consolidar el seu model de ciutat i descarta optar a altres institucions.

Apareix sense vida un motorista sis dies després de patir un accident a Sax

Un home de 50 anys desaparegut a Sax és trobat mort sis dies després en una zona de vegetació oculta al costat de la carretera CV-833, on s'investiga un sinistre vial per eixida de via.

El sindicat mèdic CESM-CV convoca una vaga autonòmica a l’abril per la deterioració de la sanitat valenciana

El sindicat mèdic CESM-CV convoca una vaga autonòmica del 27 al 30 d'abril per a denunciar la deterioració estructural de la sanitat valenciana i l'incompliment dels compromisos de la Generalitat.