El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha assotat la Comunitat Valenciana i ha deixat ratxes de més de 120 quilòmetres per hora a l’interior nord de Castelló, amb un màxim de 124 km/h registrat a Vilar de Canes, segons dades de la Agència Valenciana de Meteorologia (Avamet).

La força del vent s’ha deixat notar també en altres municipis de l’interior nord castellonenc. A La Pobla de Benifassà s’han anotat ratxes de 119 km/h, mentres que a Sant Mateu s’han aconseguit 114 km/h i a Xert 111 km/h. En Torre d’en Besora i Tirig el vent ha arribat als 108 km/h i a Sant Jordi als 105 km/h, registres que confirmen la intensitat del temporal en esta zona de la província.

Impacte en emergències i servicis

Malgrat la magnitud d’estes ratxes, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló no ha hagut de dur a terme intervencions directament relacionades amb l’episodi de vent d’este dimarts. No obstant això, des de diumenge passat, i especialment durant eixa jornada, els bombers acumulen 117 servicis vinculats a les fortes ratxes, la qual cosa reflectix que el temporal ha exigit una atenció constant dels equips d’emergències per a retirar elements caiguts, revisar estructures i previndre riscos afegits.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a este dimarts i dimecres l’avís de nivell groc a la província de Castelló per vents del nord-oest que poden aconseguir els 80 quilòmetres per hora en la mitat nord i els 70 km/h en la mitat sud. Este tipus d’avisos indiquen una situació de risc meteorològic que, sense arribar a ser extrema, pot provocar incidències, especialment en carreteres, zones elevades i àrees urbanes amb elements susceptibles de desprendre’s.

L’avís en el litoral i interior nord de Castelló ha començat a les 10.00 hores d’este dimarts i romandrà actiu fins a les 00.00 hores del dijous 2 d’abril. A l’interior i litoral sud de la província, l’alerta s’ha iniciat també a les 10.00 hores, encara que en este cas ha estat operativa solo fins a les 12.00 hores de hui, pel fet que la previsió d’intensitat era una mica menor i delimitada en el temps.

A partir de les 00.00 hores del dimecres, Aemet tornarà a establir l’avís groc, que es prolongarà fins a les 00.00 hores del dijous, per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior sud de Castelló i de 70 km/h en el litoral sud castellonenc. Esta prolongació de l’avís implica que la situació de vent continuarà sent rellevant durant diverses hores més, per la qual cosa es manté la recomanació d’extremar la precaució en desplaçaments, en activitats a l’aire lliure i en zones on puguen produir-se caigudes de branques, objectes o xicotets danys materials.

Últimes notícies

Les empreses que treballen amb Centres Tecnològics són més rendibles, segons un estudi

Un estudi de l’Ivie sobre els Centres Tecnològics Fedit indica que per cada euro invertit es generen 11 euros de PIB i 181 llocs de treball per cada milió invertit, i que les empreses col·laboradores són més rendibles i solvents.

Les empreses que col·laboren amb Centres Tecnològics són més rendibles, segons un estudi

Un estudi de l’Ivie quantifica que cada euro invertit en Centres Tecnològics Fedit genera 11 euros de PIB i 181 llocs de treball per cada milió invertit, i conclou que les empreses que col·laboren amb estos centres són més rendibles i solvents.

Les empreses que treballen amb centres tecnològics guanyen més i són més solvents

Un estudi de l’Ivie per a Fedit conclou que cada euro invertit en centres tecnològics genera 11 euros de PIB i 181 llocs de treball per cada milió invertit, i que les empreses que col·laboren amb ells són més rendibles i solvents.

La segona ona de calor deixa 42 morts per temperatures extremes a la Comunitat Valenciana

La segona ona de calor de l’estiu ha deixat 42 morts atribuïbles a les altes temperatures a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de 463 defuncions a Espanya, segons el sistema MoMo.

La segona onada de calor deixa 42 morts per temperatures extremes a la Comunitat Valenciana

La segona onada de calor d este estiu ha provocat 463 morts a Espanya, 42 d elles a la Comunitat Valenciana, segons el sistema MoMo. Són xifres preliminars que ja superen les del primer episodi de calor extrema de finals de juny.

La segona ona de calor deixa 42 morts per temperatures extremes a la Comunitat Valenciana

La segona ona de calor de l’estiu ha provocat 463 morts a Espanya, 42 d’elles a la Comunitat Valenciana, segons les estimacions preliminars del sistema MoMo.

La segona ona de calor deixa 42 morts per temperatures extremes a la Comunitat Valenciana

La segona ona de calor d este estiu ha provocat 463 morts a Espanya, 42 d elles a la Comunitat Valenciana, segons dades preliminars del sistema MoMo.

La segona ona de calor deixa 42 morts per altes temperatures a la Comunitat Valenciana

La segona ona de calor de l’estiu ha deixat 463 morts a Espanya, 42 d’elles a la Comunitat Valenciana, segons les dades preliminars del sistema MoMo.