L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha alertat d’un intent de suplantació de la seua identitat en xarxes socials a través d’un compte fals en Facebook que estaria enviant missatges privats amb intenció d’enganyar altres usuaris.

Segons ha explicat, el perfil fraudulent utilitza el nom ‘Begoña Carrasco Garcíaa’, una lleugera variació del seu nom real amb la qual es busca aparentar ser un compte oficial. Des d’eixe perfil s’han emés missatges privats a diferents persones, amb un contingut que pretén guanyar-se la seua confiança per a després enganyar-les, aprofitant l’aparença de legitimitat que dona el seu càrrec institucional.

Carrasco ha lamentat que este tipus de pràctiques s’està fent tristament habitual en xarxes socials, especialment quan s’aprofita la imatge de personalitats públiques per a donar credibilitat als perfils falsos. Este ús indegut del nom i la fotografia de càrrec públic facilita que l’engany resulte més versemblant per als qui reben els missatges.

L’alcaldessa ha detallat que l’existencia d’este compte fals ha sigut detectada gràcies a l’avís de diversos usuaris que li han reexpedit els missatges sospitosos rebuts des del perfil fraudulent. Estos ciutadans, en dubtar de l’autenticitat dels missatges, van decidir posar-se en contacte amb ella a través de les vies oficials, la qual cosa ha permés confirmar ràpidament que es tractava d’una suplantació.

Davant esta situació, Carrasco ha animat a totes les persones que reben missatges enganyosos a denunciar immediatament el perfil de Facebook que consideren fraudulent, així com qualsevol altre compte en xarxes socials que els semble sospitosa. Subratlla que la denúncia dels usuaris és clau perquè les plataformes puguen bloquejar eixos comptes i frenar la difusió de possibles estafes.

L’alcaldessa insistix que els usuaris de Facebook no han d’acceptar ni contestar missatges privats ni Whatsapps que arriben des de comptes o números desconeguts. També recorda que és important comprovar sempre que es tracta dels comptes oficials habituals abans de respondre o facilitar qualsevol tipus d’informació personal o sensible.

Carrasco ha animat a més a denunciar de manera sistemàtica estos perfils falsos, amb l’objectiu que els qui es dediquen a intentar enganyar altres persones siguen bloquejats per les plataformes i vegen limitada la seua capacitat de continuar actuant. D’esta manera, es busca protegir tant els ciutadans com a la pròpia imatge de les persones suplantades.

Perfils oficials de l’alcaldessa en xarxes socials

Per a evitar confusions, l’alcaldessa de Castelló ha recordat quins són els seus únics perfils oficials en xarxes socials. En Instagram utilitza el compte @begona_carrasco; en Facebook, el perfil correcte és Begoña Carrasco García; en X, abans coneguda com a Twitter, el seu compte és @begonacarrasco; i en TikTok empra també l’usuari @begona_carrasco.

Carrasco ha lamentat les molèsties que este intent de suplantació d’identitat puga haver ocasionat a algunes persones que hagen rebut els missatges fraudulents o que hagen dubtat sobre quin era el seu compte real. També ha denunciat l’existència de persones que utilitzen de manera fraudulenta i amb interessos il·legals les xarxes socials, tractant d’aprofitar-se de la imatge d’altres persones públiques per a intentar enganyar tercers.

L’alcaldessa insistix en la importància que la ciutadania mantinga una actitud prudent i revise sempre l’autenticitat dels perfils que diuen pertànyer a figures públiques, ja que un simple detall en el nom o en la manera de dirigir-se als usuaris pot ser la clau per a detectar una suplantació a temps.

Últimes notícies

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.