La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia presentada per dos exdirigentes de Revolta contra esta organització juvenil pròxima a Vox per les presumptes irregularitats greus en la gestió dels fons recaptats per a ajudar als afectats per la dana de València.

Segons han confirmat fonts del Ministeri Públic, la decisió d’arxiu es basa en el fet que els fets descrits en la denúncia es consideren massa genèrics. És a dir, els investigadors no han apreciat un nivell de concreció suficient sobre el suposat desviament de diners o sobre la forma exacta en què s’haurien produït les irregularitats. Sense eixa precisió, la Fiscalia entén que no hi ha base per a obrir diligències penals.

Els denunciants, els exdirigentes de Revolta Arturo Villarroya i Javier Esteban Bejarano, van advertir d’una possible estafa tant en el destí dels fons com en el cobrament de quotes d’afiliació sense drets associats. En el seu relat, posaven el focus en què els diners recaptats per a fer costat als damnificats per la dana de València no hauria sigut gestionat de manera transparent. A més, qüestionaven que es carregaren quotes als afiliats sense oferir-los contraprestacions clares, la qual cosa al seu juí podia suposar un engany organitzat.

Dimissions i denúncia conjunta

Els dos dirigents van abandonar els seus càrrecs en Revolta i, després de les seues dimisions, van presentar el 30 de novembre una denúncia conjunta davant la Fiscalia. En eixe escrit van reiterar les acusacions de presumptes irregularitats greus en la gestió interna de l’associació, així com la possible estafa relacionada amb el destí dels fons solidaris i el cobrament de les citades quotes d’afiliació sense drets efectius per als qui les abonaven.

Abans d’acudir al Ministeri Públic, Villarroya i Esteban havien intentat resoldre la situació dins de la pròpia organització. A l’octubre van sol·licitar sense èxit al president de Revolta, Jaime Hernández, la convocatòria d’una junta directiva i d’una assemblea amb notari. El seu objectiu era revisar de manera formal la situació econòmica i organitzativa de l’associació, esclarint els comptes i deixant constància oficial de les decisions que s’adoptaren.

Els exdirigentes plantejaven que, en cas de no poder garantir una gestió correcta i ordenada, s’optara per la liquidació de l’associació. Proposaven saldar els comptes fiscals pendents per a evitar futurs problemes legals i destinar qualsevol romanent econòmic als damnificats reals per la dana de València, de manera que els fons recaptats compliren el fi solidari per al qual van ser aportats.

Amb l’arxivament de la denúncia, la Fiscalia tanca ara com ara esta via penal, al no apreciar indicis concrets suficients per a seguir avant amb la investigació. No obstant això, les crítiques internes dels exdirigentes posen de manifest les tensions entorn de la gestió de recursos econòmics en Revolta i la importància de mantindre controls clars i mecanismes de transparència quan es manegen fons procedents de donacions i quotes d’afiliats.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.