Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reclama baixar la crispació

Juanfran Pérez Llorca ha qualificat d’estèril el debat generat entorn de l’anomenada prioritat nacional inclosa en el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura, i ha reclamat allunyar-se de la crispació i d’una confrontació permanent que, al seu juí, no aporta solucions als problemes reals de la ciutadania.

El president s’ha pronunciat així a preguntes dels mitjans durant una visita a la solta d’aigües de la Comunitat de Regants i Sindicat de Regs de Sueca. En eixe context ha assenyalat que, de moment, no hi ha novetats sobre els pròxims pressupostos de la Generalitat, que el PP haurà de negociar amb Vox per a poder tirar-los avant, i ha evitat alimentar més polèmica sobre este assumpte.

Prioritat valenciana i arrelament

Qüestionat sobre si acceptaria incorporar el concepte de prioritat nacional als comptes autonòmics, Pérez Llorca ha recalcat que la seua posició passa per defendre sempre la prioritat valenciana, vinculada a la prioritat de la Comunitat Valenciana i de la seua ciutadania. Ha insistit que el seu enfocament se centra en protegir els interessos de la regió i a ordenar els recursos públics seguint eixe criteri territorial.

El president ha explicat que creu clarament en l’arrelament i en què, quan un ajuntament llança una promoció de vivendes, puga establir requisits perquè els qui opten a elles tinguen una vinculació consolidada amb el municipi. Ha posat com a exemple que es valore que les persones porten més anys residint en la localitat, de manera que tinguen prioritat o més puntuació a l’hora d’accedir a estes vivendes.

Al seu juí, este tipus de criteris no poden interpretar-se com una mostra de racisme. Segons ha indicat, hi ha qui intenta generar un debat que, en realitat, no existix perquè este tipus de pràctiques s’han aplicat històricament en nombroses polítiques locals sense que se qüestionara la seua legitimitat. En este sentit, ha recordat que quan els ajuntaments convoquen ajudes en les quals es dona prioritat als qui estan empadronats es busca ordenar l’accés als recursos i no discriminar en funció de l’origen.

Pérez Llorca ha volgut reforçar el seu argument amb exemples d’ajudes impulsades per la mateixa Generalitat. Ha assenyalat que, tant en la legislatura actual com en les del Botànic, les convocatòries dirigides a esportistes d’elit exigixen que els beneficiaris hagen nascut en la Comunitat Valenciana. Amb esta comparació ha plantejat si, sota la lògica dels qui critiquen ara l’arrelament, hauria de considerar-se que el Botànic era racista per establir eixe requisit territorial.

El president també ha esmentat actuacions recents de dirigents de l’oposició per a subratllar el que considera una doble vara de mesurar en este debat. Ha afirmat que el portaveu socialista a l’Ajuntament de València va publicar fa dos dies un missatge en la xarxa social X en el qual sostenia que calia prohibir la venda de vivendes a estrangers. A partir d’eixe exemple, ha preguntat si eixa postura s’ajusta al concepte de prioritat nacional i si caldria concloure que este responsable socialista és racista.

Amb estes reflexions, Pérez Llorca ha tractat d’emmarcar la discussió sobre la prioritat nacional i l’arrelament en un terreny més pragmàtic, centrat en com s’ordenen les ajudes públiques i l’accés a recursos limitats, i no en un enfrontament ideològic permanent. Ha insistit que l’objectiu ha de ser evitar debats estèrils i reduir la crispació per a poder abordar amb major serenitat les decisions sobre vivenda, ajudes socials i suport a l’esport d’elit en la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.