10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

La Diputació d’Alacant impulsa la integració dels xiquets amb discapacitat intel·lectual

 

La Diputació d’Alacant col·labora amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana en la posada en marxa de ‘DI Pádel en el cole’, un projecte esportiu que busca afavorir la integració i el desenvolupament físic i cognitiu dels xiquets i xiquetes amb discapacitat intel·lectual de la província mitjançant la pràctica d’esta disciplina.

El president de la institució, Carlos Mazón, ha presentat al costat del president de la FPCV,  Alfonso  Monferrer, tots els detalls d’esta iniciativa que es durà a terme en quinze centres d’educació especial del territori. L’acte, celebrat en El Corte Inglés de Federico Soto, ha comptat també amb la presència del diputat d’Esports, Eduardo Dolón, el diputat de Voluntariat, Juan de Dios Navarro, la diputada d’Administració General i Hisenda, María Gómez, el director regional de Comunicació i Relacions Institucionals del centre comercial, Pau Pérez, i el director d’El Corte Inglés d’Alacant, Juan Cabello.

“Des de la Diputació estem absolutament compromesos amb esta mena d’activitats que fomenten la inclusió de les persones amb discapacitat, contribuint al seu creixement personal i a la millora de la seua qualitat de vida, tant a nivell cognitiu com social, afectiu i físic”, ha explicat Mazón.

El president ha destacat, a més, el fet que en esta ocasió els beneficiaris “són els més joves, permetent-los d’esta manera afavorir la seua atenció, concentració, capacitat per a resoldre problemes i desenvolupar la seua memòria”.

DI Pádel en el cole’ contempla l’entrenament tècnic, l’entrenament tàctic i la preparació física i psicològica dels alumnes mitjançant un sistema d’aprenentatge especial impartit per professionals altament capacitats.

A més, els participants comptaran amb una avaluació inicial per a ajustar el mètode a les seues necessitats i amb un kit de materials adaptats que els permeta gaudir al màxim d’esta experiència.

Entre els beneficis d’este projecte educatiu destaquen la seua capacitat per a crear un espai de recreació i esport que propicie les relacions socials, potencie les capacitats físiques dels xiquets, fomente valors com el compromís, el respecte i la solidaritat o ajude els jugadors a incrementar la confiança en si mateixos.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.