El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L’únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l’hospital Gómez Ulla roman estable i amb una evolució favorable. Segons el protocol sanitari, seguirà en observació fins a completar la seua recuperació clínica, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius continuen aïllats però sense presentar símptomes.

L’home, de 70 anys, està ingressat des de dilluns passat en la Unitat d’Aïllament i Tractament d’Alt Nivell, un dispositiu preparat per a l’atenció de malalties infeccioses que requerixen mesures molt estrictes de control. La seua estada en esta unitat especialitzada es mantindrà mentres siga necessari, d’acord amb les pautes definides en el protocol de maneig del brot de hantavirus aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Vigilància als contactes del pacient

Paral·lelament, els altres 13 passatgers vinculats al cas, que viatjaven en el vaixell Hondius, continuen ingressats en el mateix hospital, en habitacions individuals i sota vigilància estreta. Encara que cap ha desenrotllat símptomes, les autoritats sanitàries mantenen la seua quarantena per a descartar de manera rigorosa qualsevol possible contagi.

L’aïllament per a este grup pot estendre’s fins a un màxim de 42 dies des del seu inici, un termini que s’ha fixat per a cobrir el període d’incubació i reduir al mínim el risc de transmissió. Els primers 28 dies d’este procés es realitzen en el propi hospital, amb controls periòdics i seguiment clínic. A partir d’eixe moment, i sempre que es complisquen les condicions exigides, es contempla la possibilitat que el tram final de la quarantena puga completar-se en el domicili.

Els 13 passatgers seran sotmesos a una nova prova PCR, previsiblement dilluns que ve. Si este segon test torna a ser negatiu, el protocol contempla una certa flexibilització de les mesures: podrien rebre visites amb l’equip de protecció individual adequat i, en cas que l’organització del centre ho permeta, desplaçar-se per determinades zones comunes de la planta. En tot moment haurien de fer-ho amb màscara FFP2, mantindre una higiene de mans constant amb gel hidroalcohòlic i sota supervisió del personal sanitari.

Si alguna de les proves PCR resultara positiva, eixa persona passaria a ser considerada cas confirmat, independentment de si desenrotlla símptomes o no. En eixe escenari, es reforçarien de nou les mesures d’aïllament per a evitar noves cadenes de contagi.

En una situació similar es troben dos dones residents a Barcelona i Alacant que van compartir vol entre Johannesburg i Països Baixos amb una passatgera neerlandesa que posteriorment va morir. Estes dos persones, igual que la resta de contactes relacionats amb este episodi, romanen asimptomàtiques i baix control sanitari, a l’espera de completar el període de vigilància establit per les autoritats de salut pública.

Últimes notícies

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.