Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d’un delicte contra la propietat industrial en localitzar un vehicle que imitava de forma quasi exacta un Ferrari 360 Spider i que s’havia oferit en una web de segona mà a un preu molt inferior al de mercat.

L’actuació s’ha originat arran de la vigilància d’anuncis

L’actuació s’ha originat arran de la vigilància d’anuncis en portals de compravenda per part del Grup de Ciberdelinqüència de la Prefectura superior de policia de Múrcia, els agents de la qual han detectat una possible vulneració dels drets de propietat industrial en l’oferta d’un vehicle que lluïa els logotips i signes distintius de la marca Ferrari. L’anunci, en presentar un supòsit Ferrari 360 Spider a un cost molt allunyat del qual tindria un model original, ha alçat les sospites dels investigadors, que han aprofundit en el cas davant la possibilitat que s’estiguera enganyant potencials compradors.

Replica del Ferrari 360 Spider sobre altre xassís

Segons ha informat la Policia en un comunicat, els agents han comprovat que es tractava d’una rèplica construïda sobre el xassís d’un vehicle d’una altra marca. Sobre eixa base s’havia modelat la carrosseria perquè recordara al Ferrari 360 Spider, aprofitant la forma general i les proporcions de l’esportiu italià.

Per a aconseguir eixa semblança s’havia utilitzat fibra de vidre i altres materials de baix cost, habituals en treballs de carrosseria artesanal, amb la finalitat d’imitar les línies i dissenys del model original. A més de reproduir la silueta i els trets estètics de l’esportiu, en el cotxe s’havien col·locat elements que reproduïen els logotips i emblemes registrats per la firma italiana, la qual cosa reforçava l’aparença d’autenticitat del vehicle.

Entre els elements copiats figuraven el Cavallino Rampant, l’escut groc associat a Mòdena, la bandera característica i les sigles de l’escuderia. La presència de tots estos símbols protegits, juntament amb el disseny general de l’automòbil, ha portat als agents a considerar que s’estava utilitzant de manera il·lícita la imatge de la marca, la qual cosa podria induir a confusió sobre l’origen real del cotxe.

Intervenció del vehicle i arrest del conductor

Després de la inspecció tant del vehicle com de la documentació aportada pel propietari, els policies han intervingut el turisme rèplica i han arrestat al conductor com a presumpte autor d’un delicte contra la propietat industrial. Amb esta mesura es pretén evitar que l’automòbil arribe al mercat de segona mà com si fora un Ferrari autèntic, així com frenar l’ús no autoritzat de marques registrades en productes que poden aprofitar-se del prestigi i el valor comercial dels originals.

Últimes notícies

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.