El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha informat que ha elaborat un nou document de treball amb aportacions de tots els sindicats docents que participen en la negociació i que el seu objectiu és aconseguir el màxim consens possible per a reduir la conflictivitat en plena cinquena setmana de vaga indefinida del professorat a la Comunitat Valenciana.

Segons ha detallat la Conselleria, la Mesa de negociació reunida este dilluns ha avançat en qüestions com la simplificació administrativa i les infraestructures educatives. L’Administració confia que estos passos permeten tancar acords definitius en la pròxima reunió, prevista per a este dijous.

Nou document i objectiu de consens

En un comunicat, Educació ha expressat que espera continuar aprofundint en la negociació per a posar en marxa el que qualifica com ‘el pla més ambiciós’ per a l’alumnat, les famílies i el professorat. La Conselleria defensa que este nou text integra punts plantejats per totes les organitzacions sindicals de la taula.

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, ha destacat l’acostament de postures amb els representants sindicals. Segons ha explicat, la seua intenció és avançar ‘amb diàleg, planificació i dotació pressupostària’ cap a un acord que permeta millorar el sistema educatiu públic de la Comunitat Valenciana.

Valoració de la jornada de negociació

Ortí ha qualificat la jornada de negociació del dilluns com ‘productiva i amb avanços significatius en distints àmbits estratègics per al sistema educatiu’. A més, ha valorat positivament ‘la faena de la Conselleria per continuar millorant la proposta que presentem i incorporant les aportacions dels sindicats’.

En este punt, la consellera ha subratllat que hi ha diversos aspectes en què s’ha aconseguit un ampli consens inicial. Estos punts seran consultats ara amb el professorat, en el cas de STEPV, CCOO i UGT, sindicats majoritaris, i amb les respectives executives d’ANPE i CSIF abans de fixar una posició definitiva en la taula de negociació.

Consens en simplificació administrativa i reducció de burocràcia

Entre els principals punts de consens, la Conselleria ha situat la reducció de la burocràcia i la simplificació administrativa que assumix el professorat. Segons recorda, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ja ha publicat el tràmit d’informació pública del projecte ‘Simplifica educa’, una iniciativa vinculada als compromisos de la Mesa de negociació que, segons el departament, ajudarà a alleujar la càrrega burocràtica que patix el col·lectiu docent en el dia a dia a l’aula.

Educació ha assenyalat també que s’ha tramitat a consulta pública l’ordre que regularà l’horari del personal docent en els centres públics no universitaris. En este text es preveu incloure millores en les condicions laborals, com la implantació de sis dies de lliure disposició, la reducció de la jornada laboral i el reconeixement del dret a la desconnexió digital del professorat.

Infraestructures educatives i avanços en condicions

Pel que fa a les infraestructures educatives, la consellera ha indicat que s’està avançant ‘cap a un marc compartit’ amb els sindicats. En matèria de ràtios, la proposta de la Conselleria passa per una reducció del nombre d’alumnes per aula. Quant a les plantilles, el document planteja la incorporació de 7.742 nous docents durant els pròxims anys.

En l’àmbit retributiu, Ortí ha recordat que ja hi ha un acord salarial firmat amb ANPE i CSIF. A més, ha explicat que s’ha posat damunt la taula afegir una addenda a la clàusula d’este acord perquè puguen sumar-s’hi la resta de sindicats si així ho decidixen.

Diàleg i confiança per rebaixar la conflictivitat

La consellera ha reiterat la predisposició de la Generalitat al diàleg i ha manifestat que confia que els avanços aconseguits fins ara en la negociació contribuïsquen a rebaixar la conflictivitat que viu el sistema educatiu valencià en estes setmanes de vaga indefinida del professorat.

Amb este nou document de treball i les consultes previstes amb les organitzacions i el professorat, la Conselleria assegura que continua treballant per a consolidar els acords pendents i avançar en el conjunt de propostes.

Últimes notícies

El Roig Arena dona avantatge al València Basket davant el Joventut en les semifinals

València Basket i Asisa Joventut s’enfronten des d’este dimecres en unes semifinals de Lliga Endesa al millor de cinc partits, marcades fins ara pel factor pista. Els tres duels d’esta temporada s’han resolt amb victòria de l’equip que jugava en el seu pavelló.

Els municipis afectats per la dana reclamen més flexibilitat fiscal al Consell

Els secretaris, interventors i tresorers de l’Administració local han demanat a la Generalitat flexibilitzar les regles fiscals als municipis afectats per la dana i reduir càrregues burocràtiques per a facilitar la reconstrucció.

Cau al Prat de València amb 3,5 quilos d’heroïna amagats dins la maleta

La Policia Nacional ha detingut al aeroport de València un home de 48 anys que portava més de tres quilos i mig d’heroïna amagats en carpetes i caixes de sabó dins la seua maleta.

Nous tractaments epigenètics aconseguixen revertir part del dany per cirrosi en ratolins

Un estudi liderat per la UMH d’Elx ha demostrat en ratolins que diversos compostos epigenètics recuperen la proteïna protectora LSECtin, reduïxen la inflamació hepàtica i limiten la fibrosi associada a la cirrosi. Els resultats obrin una nova via de tractament per a futures teràpies contra les malalties hepàtiques cròniques.

Així és l’última campanya d’abonaments a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El Valencia CF ha llançat la campanya d’abonaments 2026-27, l’última a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla, amb preus congelats però menys descompte per als accionistes i un anunci que recorre més de cent anys d’història valencianista.

València restaurarà el monument a les víctimes de l’accident de metro per al 20é aniversari

L’Ajuntament de València ha adjudicat per 8.002 euros la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, per a tindre’l restaurat abans del 20é aniversari el pròxim 3 de juliol.

La jutgessa de la DANA dona una nova oportunitat a Mazón per a entregar els seus missatges

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de València ha tornat a requerir a l’expresident Carlos Mazón que entregue voluntàriament els seus registres de telefonades i missatges del dia de les riuades, després d’acceptar-se la seua personació en la causa.

Toni Pérez es posa a la faena per als objectius econòmics d’Ineca fins a 2031

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha assumit els objectius econòmics marcats per Ineca fins a 2031 i ha promés posar-se ‘a la faena’ per millorar el creixement, la productivitat i la governança a la província.