Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha expressat este dilluns en València la seua admiració i gratitud al professorat valencià en vaga indefinida des de l’11 de maig per defensar l’educació pública, i ha demanat al Consell que escolte les seues reivindicacions i impulse una negociació raonable.

Bustinduy s’ha reunit en València amb representants dels tres principals sindicats de l’ensenyament públic no universitari de la Comunitat Valenciana, STEPV, CCOO i UGT. En la trobada també ha participat la portaveu de Compromís en l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha volgut acompanyar el professorat després de cinc setmanes de vaga.

Reconéix la mobilització com un exemple

El ministre ha traslladat als representants sindicals la seua ‘admiració i gratitud’, així com la de ‘milers de compatriotes’ en Espanya, per ‘la valentia i l’exemple’ que han donat en la seua lluita per una educació pública de qualitat. Segons ha explicat, en el que va d’últim mes molta gent en tot l’Estat ha sentit ‘profund orgull i gratitud’ per esta mobilització.

Bustinduy ha subratllat que, segons el seu paréixer, la vaga no busca únicament millorar les condicions laborals del professorat. Ha indicat que en esta negociació ‘s’està dirimint el futur de l’educació pública en el seu conjunt, que és el pulmó d’una democràcia’. Per això ha remarcat que ‘ens va la vida en això’.

El responsable de Drets Socials ha apuntat que en altres territoris, com Madrid o Aragó, també hi ha conflictes en l’àmbit educatiu. Segons ha dit, moltes persones han vist ‘amb profund orgull una referència i un exemple en la mobilització’ de la Comunitat Valenciana per defensar ‘el dret a l’educació pública’.

Crida a la Generalitat a escoltar i negociar

Bustinduy ha fet una crida al Govern valencià ‘perquè escolte’ i perquè en la negociació col·lectiva ‘prime l’empatia’ i la comprensió de les raons que hi ha darrere de la vaga. Ha recordat que, més enllà de les diferències ideològiques sobre els models educatius, que ha considerat legítimes, hi ha ‘una immensa majoria’ mobilitzada en defensa dels servicis públics.

‘Els demane que escolten, i que estes lluites servisquen per a afermar els nostres servicis públics’, ha afirmat el ministre. Ha remarcat que són estos servicis els que permeten garantir ‘la igualtat de drets i d’oportunitats a la ciutadania’. Per això ha reiterat el seu ‘ferm suport’ al professorat i el desig que ‘prime l’escolta i una negociació raonable’.

Bustinduy ha insistit en el seu missatge ‘d’agraïment, de reconeixement i de gratitud’ als docents valencians. Ha remarcat que, al seu juí, no estan treballant ‘per a ells mateixos’, sinó ‘per a tots’, cosa que ha qualificat com ‘un motiu d’orgull’. A més, ha oferit ‘poder col·laborar en la mesura en què siga possible’ en este context.

Suport de Compromís i dels sindicats

Per la seua banda, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, ha expressat el seu reconeixement a tot el professorat que porta cinc setmanes de vaga ‘perquè hi haja una educació pública de qualitat’. Ha defensat que els sindicats ‘estan lluitant fins a l’últim alé’ i ha agraït al ministre que haja acudit a conéixer de primera mà la situació del conflicte educatiu.

Des dels sindicats, Marc Candela (STEPV), Xelo Valls (CCOO) i Maite Tarazona (UGT) han agraït l’interés de Bustinduy per acudir a escoltar les seues reivindicacions educatives. Han valorat el seu suport a una lluita que és autonòmica, però per a la qual consideren important arreplegar tots els recolzaments possibles per reforçar la defensa de l’educació pública.

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.