Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga, entre el 15 i el 19 de juny, la cinquena de l’any, per rebutjar l’estatut marc, denunciar la precarietat laboral i exigir més personal, millores laborals i professionals, el fi de la sobrecàrrega assistencial i la garantia d’una atenció sanitària de qualitat.

A escala estatal, la setmana de vaga ha d’obrir-se este dilluns amb una mobilització davant el Ministeri de Sanitat. En la Comunitat Valenciana, el Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM CV) ha convocat concentracions durant els cinc dies en hospitals i centres de salut de les tres províncies.

Manifestacions en València i Alacant

Per al dimecres 17 de juny està prevista una manifestació a la ciutat de València amb el lema ‘Defiende la Sanidad pública que mereces’, en la qual han d’afegir-se metges, facultatius i pacients.

La marxa començarà a les 18.30 hores davant de la seu de la Conselleria de Sanitat. Des d’allí avançarà fins a la Delegació del Govern i està previst que finalitze davant del Palau de la Generalitat.

El mateix dia i a la mateixa hora se celebrarà una altra manifestació a Alacant. El recorregut eixirà del Mercat Central i acabarà en la Casa de les Bruixes, després de passar per l’avinguda Alfonso el Sabio en direcció a la plaça dels Luceros, segons han explicat els convocants.

A més, per al dia 17 han organitzat a Alacant un recorregut a bord de l»Autobús del cambio. Por la medicina, por los facultativos, por los pacientes’. L’itinerari començarà i acabarà al Col·legi de Metges d’Alacant, després de passar per l’Hospital de San Juan, diversos centres de salut i l’Hospital d’Alacant.

Entre el 15 i el 19 de juny també s’han previst concentracions en centres de salut i hospitals. En el cas de València ciutat, hi haurà actes de protesta en l’Hospital General de Valencia (8.30 hores), l’Hospital Clínico de València (8.30), La Fe (8.15) i el Doctor Peset (8.30).

Reivindicacions del col·lectiu convocant

Els convocants defenen un estatut propi i un àmbit de negociació específic per a la professió mèdica. Demanen també una classificació professional diferenciada i una jornada laboral que consideren justa.

Reclamen un marc normatiu que ‘dignifique’ la professió, regule de manera equilibrada les jornades i limite la sobrecàrrega assistencial. Consideren que l’actual regulació no respon a les necessitats reals de la sanitat pública ni de les plantilles.

Segons assenyalen, els metges i facultatius estan ‘agotados, maltratados y desprotegidos’ i alerten que la falta de professionals, les jubilacions previstes i la fuga de talent ‘están llevando al sistema sanitario a una situación crítica’.

‘Ens enfrontem a plantilles insuficients, sobrecàrrega estructural i condicions laborals que impedixen exercir la medicina amb dignitat’, subratllen. Afigen també: ‘Se nos obliga a trabajar en condiciones que ponen en riesgo nuestra salud y la de nuestros pacientes’.

Els representants del col·lectiu defenen que el model actual ‘ha colapsado’ i sostenen que el nou marc normatiu que se’ls planteja no soluciona els problemes existents: ‘Perpetúa jornadas abusivas, no reconoce nuestro tiempo de trabajo real, no garantiza la conciliación y no respeta la formación ni la responsabilidad que asumimos cada día’.

També denuncien que continuen treballant jornades de 17 i 24 hores, fent guàrdies que no computen per a la jubilació i ‘sosteniendo el sistema a base de esfuerzo personal, sacrificio y vocación’. Al mateix temps incidixen que ‘la vocación no puede ser una excusa para la explotación’.

Últimes notícies

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.