Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens d’entre 24 i 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que ha estafat veïns de València i d’altres set províncies mitjançant SMS falsos de bancs i telefonades per aconseguir les seues claus de seguretat, amb un perjudici econòmic acreditat de 30.975 euros.

Segons ha informat la Guàrdia Civil, als tres arrestats se’ls atribuïx un delicte continuat d’estafa, amb huit fets ja aclarits, i pertinença a grup criminal. La investigació s’ha centrat en operacions fraudulentes comeses contra víctimes d’Alacant, Almeria, Barcelona, Guadalajara, Madrid, Múrcia, Sevilla i València.

Investigació per denúncies de retirades fraudulentes

L’equip de la Guàrdia Civil de Torrevieja va iniciar la investigació en gener de 2026, quan va detectar un augment inusual de denúncies per retirades fraudulentes d’efectiu en caixers automàtics i compres de productes electrònics amb mitjans de pagament obtinguts il·lícitament.

Les denúncies procedien de diferents províncies, però les extraccions de diners es concentraven en una zona molt concreta d’Orihuela Costa. A més, moltes de les compres fraudulentes es localitzaven en un mateix centre comercial, fet que va ajudar a acotar l’actuació del grup.

Els investigadors han explicat que el mètode emprat combinava dos tècniques habituals en este tipus d’estafes digitals. En primer lloc, els autors enviaven missatges SMS fraudulents, coneguts com a ‘smishing’, que simulaven ser avisos, que simulaven ser avisos oficials d’entitats bancàries.

En estos SMS, advertien les víctimes de suposats càrrecs no autoritzats o incidències en els seus comptes i les instaven a accedir a un enllaç o a facilitar informació sensible per solucionar el problema. Este pas servia per generar alarma i predisposar el client a confiar en el fals suport bancari.

En una segona fase, les víctimes rebien telefonades en què els estafadors es feien passar per empleats dels seus bancs, tècnica coneguda com a ‘spoofing’. Segons la Guàrdia Civil, amb eixes crides aconseguien dades d’accés i codis de verificació que permetien operar directament amb els comptes bancaris.

Una vegada arreplegada la informació necessària, els integrants del grup realitzaven retirades d’efectiu en caixers automàtics i efectuaven compres fraudulentes de telèfons mòbils, rellotges, perfums, roba i altres articles de valor. Fins ara s’ha quantificat un perjudici econòmic de 30.975 euros, encara que la xifra podria augmentar a mesura que avancen les comprovacions.

Activitat en diversos punts del litoral mediterrani

Les perquisicions han permés identificar els integrants del grup i establir el seu patró de moviment. Segons la investigació, els sospitosos desenvolupaven una activitat intensa en diferents punts del litoral mediterrani.

Els tres hòmens es desplaçaven amb freqüència entre diverses províncies costaneres per realitzar tant les operacions fraudulentes en caixers com les compres dels productes adquirits amb els diners estafats. Este desplaçament constant dificultava la investigació i pretenia diluir el rastre de les seues actuacions.

La Guàrdia Civil ha detallat que tots els moviments de diners estaven relacionats amb la zona d’Orihuela Costa i amb comerços concrets, cosa que va permetre concentrar la vigilància i acotar l’horari habitual d’actuació del grup.

Finalment, el passat 30 d’abril, els agents van localitzar i detindre els tres sospitosos mentres realitzaven compres en un establiment comercial de Torrevieja. En eixe moment, la patrulla els va interceptar i va arreplegar proves materials relacionades amb l’estafa.

En el registre, els agents van intervindre 3.005 euros en efectiu, deu telèfons mòbils de gamma mitjana i alta i tres ordinadors portàtils. Estos objectes, segons la investigació, podrien estar vinculats tant a l’execució de les estafes com al benefici obtingut amb les operacions fraudulentes.

Després de passar a disposició judicial, els tres hòmens han quedat en llibertat amb càrrecs i amb mesures cautelars. La causa continua oberta, i la Guàrdia Civil continua revisant possibles connexions amb altres fets similars comesos en les mateixes províncies afectades.

Últimes notícies

Quatre detinguts en interceptar un quilo de cocaïna a Benidorm

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a Benidorm en interceptar una transacció d’un quilo de cocaïna i ha registrat dos vivendes a Alfaz del Pi i La Nucía.

Nou anys de presó per agredir un home que orinava al costat del seu cotxe en un pàrquing de Gandia

La Fiscalia demana nou anys de presó per a un home acusat de deixar greument ferit un altre al qual va sorprendre orinant al costat del seu cotxe en un aparcament de Gandia. La mateixa setmana, l’Audiència de València jutjarà altres casos per exhibicionisme, revelació de secrets, robatori amb violència i agressió sexual.

Cap de setmana d’inici de tardor amb sol i màximes a la baixa a la Comunitat Valenciana

El primer cap de setmana de tardor arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, boires costaneres i temperatures màximes en descens, segons l’Aemet. El vent bufarà fluix i variable, amb predomini del component est i sud-est a les vesprades.

Les Corts afronten l’últim debat de política general a huit mesos de les autonòmiques

Les Corts Valencianes celebraran la setmana que ve l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura, marcat per l’habitatge, la sanitat, l’educació i la gestió de la dana de 2024. El cara a cara servirà també per a escenificar la pugna entre el Consell de Juanfran Pérez Llorca i una oposició que es reivindica com a alternativa a huit mesos de les eleccions autonòmiques.

Fira Hàbitat, Textilhogar, Cuina i 360 by Cevisama encenen des de dilluns el motor de l’interiorisme a València

Feria Valencia reunix des de dilluns i durant quatre dies les fires Hàbitat, Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama, amb més de 1.200 marques i 110.000 m² dedicats a l’interiorisme. El nou saló 360 by Cevisama incorpora per primera vegada una àrea específica de bany i revestiments ceràmics.

El projecte VIBRA acosta la música a les persones sordes des de València

El projecte VIBRA, impulsat des de l’àrea HumanTech de la UPV, investiga recursos multisensorials perquè les persones sordes puguen viure concerts de manera inclusiva. Artistes, científics, sanitaris i entitats de la Comunitat Valenciana s’han sumat a esta iniciativa.

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.