Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi industrial molt evolucionat en una nau de l’empresa Hidronatur a Xàtiva ha obligat este dimarts a recomanar als veïns que tanquen finestres i portes per la gran fumera tòxica, mentres sis dotacions de bombers treballen per controlar les flames a la zona de la Ronda de la Séquia de Meses.

Segons ha informat Consorci Provincial de Bombers de València, les dotacions desplaçades pertanyen als parcs de Xàtiva, Alzira i Ontinyent. A estos efectius se sumen tres unitats de mando del mateix consorci, que coordinen sobre el terreny les tasques d’extinció i de protecció de les naus pròximes.

L’avís d’incendi s’ha produït cap a les quatre de la vesprada d’este dimarts en la nau de Hidronatur, una empresa dedicada als equipaments de quarts de bany. En arribar els serveis d’emergència, el foc ja es trobava molt avançat i amb una forta càrrega tèrmica, la qual cosa ha fet necessari desplegar ràpidament grans mitjans humans i materials.

Prioritat: evitar que el foc alcance materials inflamables

Una de les principals preocupacions dels bombers està sent la zona on la fàbrica guarda materials altament inflamables, utilitzats en la producció. El consorci ha explicat que s’està treballant de manera intensa per protegir estes àrees, ja que allí s’acumulen productes com resines i altres components que podrien agreujar l’incendi si arriberen a cremar.

Per a contindre les flames, els bombers han establit línies d’aigua al voltant de la nau afectada i de les zones de fabricació amb més risc. L’objectiu és evitar que el foc se propague a altres parts de la instal·lació o a naus industrials confrontants, en una àrea amb forta activitat econòmica.

L’elevada quantitat de material de bany i de fabricació emmagatzemat a l’interior, junt amb la grandària de la nau, ha provocat una combustió molt intensa. A conseqüència d’això, s’ha generat una enorme columna de fum visible des de diferents punts de Xàtiva i de municipis pròxims.

Situació 0 del Pla Territorial d’Emergències

Davant la magnitud del foc, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha activat la situació 0 del Pla Territorial d’Emergències de la Comunitat Valenciana. Este nivell s’establix quan es produïx un incident que pot afectar la població o el medi, encara que es considera controlable amb els recursos disponibles.

La declaració d’esta situació permet coordinar millor els diferents servicis implicats i establir mesures preventives per a protegir la ciutadania. A més, facilita l’enviament d’informació actualitzada a l’Ajuntament de Xàtiva i a la resta d’autoritats locals, que seguixen l’evolució de l’incendi amb atenció.

Recomanacions per als veïns de Xàtiva

Com a conseqüència de la gran fumera i de la naturalesa dels materials que s’estan cremant, Emergències ha difós diverses recomanacions dirigides als veïns de Xàtiva. Les autoritats han aconsellat mantindre tancades portes i finestres, romandre el màxim temps possible en interiors i tapar qualsevol entrada d’aire procedent de l’exterior.

Este tipus de mesures busquen reduir l’exposició al fum i a possibles partícules contaminants, especialment en vivendes situades a prop del polígon industrial afectat. També s’ha recomanat evitar l’ús de sistemes de ventilació que puguen arrossegar aire de fora cap a dins de les cases o negocis.

En la mateixa nota informativa, Emergències ha demanat a la població reduir l’activitat física, tant en exteriors com en interiors, mentres persistisca la fumera. Segons els tècnics, l’esforç físic pot fer inhalar una major quantitat d’aire i, per tant, de possibles substàncies irritants.

Especial precaució per a persones vulnerables

Les autoritats han fet una menció especial a les persones amb malalties cardiorrespiratòries prèvies. En estos casos, han recordat que és convenient contactar amb el centre de salut habitual si noten que els símptomes empitjoren, com ara ofec, tos intensa, irritació als ulls o al pit.

Encara que de moment no han transcendit dades sobre persones ferides, el consell d’Emergències insistix en extremar la prudència. Especialment, es demana seguir les indicacions oficials en tot moment i evitar acostar-se a la zona de l’incendi per curiositat, per a facilitar el treball dels servicis d’extinció i de seguretat.

Hidronatur és una empresa dedicada a la fabricació i distribució de productes per a quarts de bany, com cabines, banyeres i altres elements. El foc en la seua nau industrial té un impacte directe en el polígon on es troba i pot afectar de manera temporal l’activitat econòmica de l’entorn, mentre es valore l’abast dels danys materials.

Segons ha indicat el Consorci Provincial de Bombers, els treballs d’extinció continuen i no es descarta que s’allarguen durant diverses hores, atesa la intensitat del foc i la presència de materials inflamables a l’interior de la nau.

Últimes notícies

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.

El ple de la Diputació tomba la crítica del PSPV i reivindica la seua gestió de la DANA

El ple extraordinari de la Diputació de València ha rebutjat una moció del PSPV que qüestionava la gestió de la DANA d’octubre de 2024, mentres el govern provincial ha defensat l’atenció als municipis afectats i les inversions en aigua i carreteres. El debat ha estat marcat per l’abandonament de la sala per part dels socialistes i per les peticions de dimissió del president, Vicent Mompó, per part de Compromís.

El Teatre Principal de València busca futur amb cooperació institucional i 60 milions sobre la taula

El Teatre Principal de València, tancat des del 22 de setembre per riscos estructurals, s’està planificant amb una inversió estimada de més de 60 milions i amb cooperació entre Generalitat, Diputació i Ajuntament. Mentrestant, la programació teatral s’ha traslladat al Teatre Martín i Soler, on la consellera Carmen Ortí assegura que la seguretat està garantida.

Condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment la seua neboda menor a Alacant

L’Audiència d’Alacant ha imposat dos anys de presó i una multa de 12 mesos a un home que va agredir sexualment la seua neboda quan tenia entre 8 i 9 anys i li va mostrar pornografia. La pena de presó queda suspesa durant quatre anys, amb ordre d’allunyament i indemnització de 6.000 euros per danys morals.

La Fiscalia de Madrid investiga els crits catalanòfobs en el partit Atlètic-Villarreal

La Fiscalia Provincial de Madrid ha obert diligències per possibles delictes d’odi pels crits de 'puta Barça y puta Cataluña' de part de l’afició de l’Atlético en el partit contra el Villarreal del 23 d’agost, arran d’una denúncia de l’associació Acció Cassandra.

La jutgessa de la DANA veu indicis clars que Pradas i Argüeso podien haver evitat les morts de La Torre

La jutgessa que investiga la DANA a València assenyala en un auto que hi ha indicis clars que les morts de La Torre podien haver-se evitat si la consellera Salomé Pradas i el seu número dos, Emilio Argüeso, hagueren exercit correctament les seues funcions.