Dos gols del canterà Umaru Konare, marcats en només dos minuts a linici de la segona part, han permés a lElx CF rescatar un empat davant el Còrdova CF (2-2) en un amistós disputat a porta tancada a Oliva, donde el conjunt andalús ha sigut millor sobretot abans del descans.
Lequip il·licità continua invicte en la pretemporada, però manté dubtes evidents en defensa. El bloc de Martín Anselmi ha patit molt per darrere malgrat el resultat final.
El Còrdova ha deixat una magnífica imatge tot i acabar jugant lúltima mitja hora amb el porter suplent, Álvaro, com a davanter. Lequip andalús ha patit dues lesions i ja havia esgotat tots els canvis en el descans.
Anselmi ha apostat per un onze molt reconeixible, pensant en el futur inici de lliga. Han destacat Affengruber i Sangaré, reincorporats prompte al grup després dels seus compromisos internacionals.
També ha eixit dinici Fer Niño, únic fitxatge de lElx en este mercat destiu. El davanter sha mostrat actiu, però sense opcions clares de gol.
Domini del Còrdova abans del descans
El Còrdova ha llegit millor el partit des del primer minut i ha trencat amb facilitat la línia defensiva avançada de lElx. La profunditat dels seus atacants ha fet molt de mal a la reraguarda franjaverda.
Iturbe ha evitat el primer gol amb una gran intervenció davant un remat dEder García. No obstant això, poc després no ha pogut fer res davant un tir ajustat al pal de Ghailan, que ha obert el marcador.
LElx ha intentat reaccionar a través de la possessió, però lequip dirigit per Iván Ania castigava cada pèrdua amb contraatacs molt clars. Cada recuperació andalusa acabava en ocasions perilloses.
Iturbe ha tornat a salvar els seus en un mà a mà davant Carracedo. Però, minuts després, en una acció quasi idèntica, el davanter sha venjat i ha superat el porter després de tornar a guanyar lespai a les esquenes de la defensa.
Lenquadre il·licità quasi no ha generat perill real. Només alguns xuts llunyans de Cepeda han obligat el porter cordobés a intervindre.
Reacció franjaverda amb Umaru
Després del descans, el guió ha canviat de forma radical. LElx només ha fet tres substitucions, mentres que el Còrdova ha renovat completament lequip amb onze canvis.
Este escenari ha beneficiat lElx, que sha enganxat prompte al partit. El conjunt franjaverd ha pujat una marxa la intensitat i ha fet mal amb un joc més directe.
Umaru, màxim golejador de lElx en esta pretemporada, ha empatat el partit en només dos minuts. Primer ha aprofitat una passada dHouary al cor de lárea per batre el porter cordobés.
Instants després, el jove davanter ha tornat a exhibir potència i velocitat. Sha plantat de nou davant lárea rival i ha marcat davant laixida de Guilherme, signant el 2-2.
Amb el doblet del canterà, lElx ha neutralitzat la pressió cordobesista i ha igualat forces sobre la gespa. Tanmateix, la reacció local sha vist frenada per la lesió de Jacobo Martí.
Esta acció ha provocat una aturada llarga i la sorprenent entrada dÁlvaro, porter suplent, com a davanter centre. Una situació poc habitual en el futbol professional.
Tram final igualat i sense premi
Malgrat estes circumstàncies adverses, el Còrdova ha anat recuperant el control del joc amb el pas dels minuts. Lequip dAnia ha tornat a acostar-se al gol, sobretot en una oportunitat clara de Víctor.
En canvi, lElx sha anat perdent pes ofensiu a mesura que entraven nous jugadors. El conjunt franjaverd sha anat diluint, sense la profunditat mostrada en els primers minuts de la represa.
El Còrdova ho ha continuat intentant fins al final, encara que sense la mateixa amenaça ofensiva que havia exhibit en la primera part. El marcador ja no sha mogut i ambdós equips han tancat lamistós amb empat.
FITXA TÈCNICA
Elche 2-2 Córdoba
Gols: 0-1, min. 7: Ghailan. 0-2, min. 36: Carracedo. 1-2, min. 48: Umaru. 2-2, min. 49: Umaru.
Àrbitre: Jorge Tárrega (Comité valencià). Targeta groga a Egoitz, del Córdoba.
Estadi: Instal·lacions dOliva Nova Sports Center, partit amistós a porta tancada.
Alineacions:
Elche: Iturbe; Sangaré, Chust, Affengruber; Tete Morente, Aguado, Gonzalo Villar, Cepeda, Germán Valera; Ali Houary i Fer Niño. També han jugat Barzic, Fede Redondo, Diangana, Umaru, Josan, Diaby, Padilla, Nordin i Álex Sánchez.
Córdoba: Iker Álvarez, Egoitz Muñoz, Álex Martín, Rubén Alves, Álex López, Isma Ruiz, Eder García, Carracedo, Adnane Ghailan, Percan i Enol. També han jugat Guilherme, Jacobo Martí, Juan Gutiérrez, Albarrán, Tasende, Damián, Theo, Diarra Bri, Víctor, Ibai Sanz i Arévalo.












