El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha denunciat que el Consell del Partit Popular ha tornat a encarir la vivenda de protecció pública a la Comunitat Valenciana, situant-la en uns preus que, segons el partit, la fan cada volta més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes.

Segons han explicat en un comunicat, la Generalitat ha aprovat una nova actualització del mòdul de vivenda protegida. El preu màxim passa de 2.400 a 2.568 euros per metre quadrat, un increment del 7 % que s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana este divendres.

La portaveu adjunta del Grup Socialista en Les Corts Valencianes, María José Salvador, ha criticat tant el fons com la forma de la decisió. Ha retret que el Consell haja triat un divendres 14 d’agost, vespra del festiu del 15 d’agost i en ple període vacacional, per publicar una mesura que, al seu juí, suposa tornar a encarir el preu màxim de la vivenda protegida.

Per a Salvador, este calendari de publicació evidencia la forma d’actuar de l’executiu autonòmic. Ha assegurat que és ‘una mostra més de la falta de transparència i de sensibilitat d’este Consell’. Ha afegit que, mentres ‘milers de valencians estan preocupats per no poder accedir a una vivenda, el PP aprofita el període vacacional per pujar de nou el preu de la vivenda protegida’.

Segona pujada des de 2024

La dirigent socialista ha recordat que esta és ja la segona pujada del mòdul des que el Consell del PP va introduir en 2024 el denominat mòdul dinàmic. En aquella ocasió, el límit es va situar en 2.400 euros per metre quadrat. Ara s’eleva fins als 2.568 euros, cosa que, segons el PSPV, consolida una línia d’encariment que trenca amb l’objectiu d’afavorir l’accés a la vivenda.

Salvador ha carregat contra la política de vivenda protegida del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. Ha assegurat que ‘està en les antípodes de garantir el dret a una vivenda assequible’. Segons ha denunciat, ‘estan aconseguint que allò que hauria de servir perquè una persona que no pot accedir al mercat lliure puga tindre una vivenda siga cada vegada més car i, per tant, més inassolible’.

En esta línia, la portaveu adjunta del PSPV ha advertit que, al seu parer, ‘el PP està convertint la vivenda protegida en una vivenda cada vegada més protegida dels valencians, a no ser que sigues ric, i més accessible per als interessos dels promotors’. Per això, ha defensat que cal replantejar de manera profunda el model actual.

Crítiques al Pla VIVE i exigència de rectificació

A més de l’augment del mòdul, Salvador ha carregat també contra el model del Pla VIVE. Ha qualificat esta iniciativa ‘de desastre des del punt de vista de la política de vivenda pública’. Segons la seua opinió, les decisions del Govern autonòmic s’allunyen de la finalitat social que hauria de tindre la intervenció pública en el mercat residencial.

Davant d’esta situació, la dirigent socialista ha exigit a Pérez Llorca que revertisca la nova pujada del mòdul de vivenda protegida. També li ha reclamat que ‘canvie radicalment la seua política de vivenda’ i que impulse mesures orientades, segons el PSPV, a garantir una oferta realment assequible per a les rendes mitjanes i baixes de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.

Diumenge amb núvols a l’interior i temperatures sense canvis a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el cel estarà nuvolós a l’interior de la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats i temperatures molt semblants a les d’ahir. Dilluns continuaran els núvols i els ruixats dispersos, sobretot al nord i a l’interior, amb màximes lleugerament més altes a l’interior.

Investigar un incendi forestal és quasi més difícil que un assassinat

El caporal Luis Rueda, expert del Seprona a València, explica per què demostrar l’autoria d’un incendi forestal és extremadament complex i sovint més difícil que aclarir un assassinat.