Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat d’una sucursal bancària de 29 anys, de nacionalitat espanyola, acusat d’haver estafat 25.000 euros a una clienta d’avançada edat mitjançant extraccions continuades del seu compte durant diversos mesos.

Segons la investigació, l’home hauria aprofitat la seua posició al banc per accedir a les dades de la víctima. Esta dona és estrangera, viu sola des que va faltar el seu espòs i no té familiars a Espanya, fet que la feia especialment vulnerable davant possibles fraus.

La investigació va començar després de la denúncia que la víctima va interposar el passat 2 de març. En eixe moment va alertar que algú havia realitzat extraccions de diners del seu compte utilitzant una targeta al seu nom, fins a sumar un total de 25.000 euros entre el 16 de gener i el 6 de juny.

La dona va explicar als agents que havia decidit donar de baixa la targeta. Per a fer-ho, es va personar diverses vegades en la seua oficina bancària de Gandia, on sempre la va atendre el mateix empleat ara detingut.

Pressió perquè canviara el pin davant d’ell

Segons la denúncia, este treballador li va demanar que canviara el pin d’accés a l’aplicació bancària mentre estava davant d’ell en la sucursal. No obstant això, quan la dona va tornar a casa i va intentar entrar de nou en l’aplicació, va comprovar que el pin era incorrecte i no podia accedir al seu compte.

La informació facilitada per l’entitat bancària als investigadors va permetre aclarir part del recorregut dels diners. El banc va confirmar que les extraccions s’havien efectuat en un caixer automàtic de Gandia en diferents dates.

Els agents van revisar les imatges de seguretat del caixer, where van identificar clarament l’home que realitzava les extraccions. Segons la Guàrdia Civil, es tractava del mateix empleat bancari amb qui la denunciant havia tractat sempre en l’oficina.

Una targeta sol·licitada sense autorització

En un comunicat difós este dilluns, la Guàrdia Civil ha indicat que l’empleat presumptament va sol·licitar una targeta al nom de la clienta sense la seua autorització. A més, no l’hauria donada de baixa quan la dona ho va demanar expressament en la sucursal.

Amb esta targeta i el control sobre les claus d’accés a l’aplicació, l’home hauria efectuat durant mesos extraccions de diners del compte de la víctima. Les operacions van acumular finalment un perjuí de 25.000 euros, quantitat que la dona va detectar en revisar els moviments bancaris.

L’arrestat ha sigut posat a disposició judicial com a presumpte responsable d’un delicte continuat d’estafa. La investigació l’han dut a terme agents de l’àrea d’investigació del Puesto Principal d’Oliva.

Les diligències del cas s’han remés a la Sección Civil y de Instrucción del Tribunal de Gandía Plaza número 3, competent per a continuar amb la instrucció i determinar les responsabilitats penals corresponents.

Últimes notícies

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.

Naixen unes 70 cries de tortuga babaua en la platja d’El Torres de la Vila Joiosa

Al voltant de 70 cries de tortuga babaua han eixit d’un niu no detectat a la platja d’El Torres, a la Vila Joiosa. La majoria s’han alliberat al mar i una desena participarà en un programa de conservació a l’Oceanogràfic de València.

València reclama al TSJCV que revise la sentència sobre nous hotels al Cabanyal-Canyamelar

L’Ajuntament de València ha demanat al TSJCV que rectifique la sentència que relaxa la moratòria d’hotels al Cabanyal-Canyamelar, en considerar que no ha tingut en compte deu sol·licituds de nous establiments hotelers.

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.