La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha asseverat al Puig de Santa Maria que ‘tota Espanya té la vista posada en el PP’ i que Alberto Núñez Feijóo ‘va a ser el president’, durant l’acte de reinici del curs polític davant 1.500 militants i dirigents populars.
L’acte, celebrat abans d’un sopar multitudinari, l’ha presidit el president de la Generalitat i del PPCV, Juanfran Pérez Llorca. Muñoz ha subratllat davant la militància que el partit es troba, segons ha dit, en un moment clau i que ha d’estar preparat per a governar a Espanya.
Crítiques de Muñoz a Sánchez i crida a l’’exemplaritat’
Muñoz ha reclamat ‘exemplaritat’ als militants i dirigents populars. Els ha instat a ser ‘lleials a les sigles però també a Espanya’ i a ‘treballar on ens col·loque el partit’. Segons ha afirmat, ‘si cadascú fa el que toca, el PP és imbatible‘.
La portaveu popular ha carregat contra Pedro Sánchez, de qui ha assegurat que ‘és el primer president de la democràcia que sabent que anaven a envair el seu país, va mirar cap a un altre costat’. Al seu juí, Espanya és ‘forta i es va a recuperar de la invasió, però ha de soltar llast’.
Muñoz ha afirmat que ‘no es pot defensar Espanya amb un president com Sánchez’. Ha afegit que ‘van mentir a tots els espanyols; va vindre al Congrés com a víctima i ni va demanar perdó i va dir si no tenia dret a tindre vacacions’.
‘El que no té’, ha continuat, ‘és dret a ser president del Govern’. Ha recalcat que al PP ‘no’ li val ‘amb una dimissió’, ni d’un ministre ni del mateix president. Per això ha exigit que Sánchez ‘ha de dissoldre les Corts i convocar eleccions’.
Segons Muñoz, les pròximes eleccions generals seran ‘un punt crucial per al país‘ i ‘no hi haurà retorn’. Ha advertit que, si guanya el PSOE, ‘faran desaparéixer l’Espanya que coneixem’, per la qual cosa ha defensat ‘la importància i valor històric que té el PP’.
‘Estamos preparados. Tenemos la responsabilidad de generar una alternativa, tenemos la alternativa y al mejor presidente, que además es buena persona’, ha recalcat en castellà. Ha conclòs que ‘estem preparats per a la pròxima reconstrucció‘.
Llorca defensa la gestió del Consell del PP
Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que el PP no s’ha anat de vacacions perquè ha estat ‘donant la cara a tots els problemes de la Comunitat’. Ha repassat algunes línies de l’acció del Consell des que governa el PP i ha defensat que han fet ‘més que els que venien a salvar les persones’.
També ha criticat que cap ministra o ministre de Sánchez ‘pot ser alternativa de govern en el pitjor moment del sanchisme’. Segons Llorca, ‘al Botànic no el va tirar el PP sinó els valencians farts de tant sectarisme; no pot ser una alternativa’.
El president del PPCV ha qualificat el seu govern d’’hiperactiu’ en aquests tres anys, encara que ha admés que necessiten ‘més temps per a tindre eixa Comunitat que teníem i estem recuperant’. Ha insistit que ‘hem de continuar treballant‘.
Llorca ha demanat a la militància que vaja ‘amb la cara alta‘ i ha afirmat que ‘els que s’han d’amagar són ells; s’avergonyixen de Sánchez’.
Mompó reivindica el paper de la Comunitat
El president del PP de la província de València, Vicent Mompó, ha assegurat que ‘comença la carrera que acabarà amb el PP governant’. Ha pronosticat que el partit mantindrà la Comunitat Valenciana i ‘guanyarà Espanya’ i ha insistit que el PP ‘està preparat’.
En el seu discurs ha llançat un missatge de suport als ceutins i ha proclamat que ‘Ceuta no es ven, és Espanya‘. Ha mantingut que la Comunitat Valenciana ‘jugarà un paper determinant’ i ha defensat que ‘necessitem a Feijóo en la Moncloa perquè necessitem que s’escolte a les comunitats autònomes’.







