El síndic del PP en Les Corts Valencianes, Fernando Pastor, ha assegurat que desconfia d’un informe sense firmar sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i ha carregat contra el síndic del PSPV, José Muñoz, per exhibir un dosier que considera ‘una burla’ davant dels mitjans.
Pastor ha fet estes declaracions després que Muñoz haja mostrat als periodistes el dosier confidencial que qüestiona la candidatura de Pérez Llorca. El síndic socialista ha defensat que el document és ‘consistent’ i inclou ‘sospites de corrupció’ i possibles delictes atribuïts al president i al seu entorn.
Crítica a les ‘caixes buides’ i als informes anònims
Segons Pastor, l’actitud del PSPV respon a la seua decepció política. ‘Entenc la frustració de José Muñoz i del Partido Socialista, un grup parlamentari que va vindre i va depositar totes les seues expectatives en una caixa buida’, ha afirmat, en referència a la caixa amb el número d’este informe que el síndic socialista va mostrar dilluns durant el Debat de Política General.
El dirigent del PP ha remarcat que els únics informes i documents als quals dona credibilitat ‘no són anònims, els firma la UCO i la UDEF’. Segons ha dit, estos informes no afecten el PP, sinó el PSOE, i es referixen ‘a Ábalos, Cerdán, Zapatero i les seues joies, hidrocarburs, mascaretes, Leire fontanera, el germà del president i la dona del president’.
Pastor ha insistit que només atorga veracitat a eixa documentació oficial i no a un informe que assegura desconéixer, ‘que no està firmat per ningú i que podria haver-lo firmat Mortadelo y Filemón’. Al mateix temps, ha volgut mostrar la seua confiança en el cap del Consell: ‘faltaria més’.
El síndic popular ha qualificat de ‘poc seriós’ que un grup parlamentari ‘vaja ensenyant caixes buides i després caixes plenes’. En este sentit, ha assegurat que el que ha fet José Muñoz és ‘una autèntica burla’.
Per este motiu, li ha recomanat que, ‘si té alguna cosa, ja sap on ha d’anar’, en lloc d’exercir, segons les seues paraules, ‘d’aprenent de mag’.
Pastor ha considerat ‘kafkià, ridícul i fora de lloc’ que existisca un informe sense firmar sobre el president de la Generalitat. Ha afegit que també li semblaria igual de greu que hi haguera un expedient anònim sobre la secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant. No obstant això, ha remarcat que encara li sembla ‘més kafkià i ridícul’ que el síndic del PSPV ‘vaja amb la caixa d’ací cap allà’.
El portaveu popular ha escenificat la seua crítica amb un exemple. ‘Jo ara puc portar tres caixes amb el nom de Diana Morant o de Joan Baldoví i això què és?’, ha plantejat, abans de remarcar que en política cal ser ‘seriosos’ i ‘posar tota la cordura i el sentit comú’.
El síndic del PP ha assegurat que, estos dies, al carrer ningú l’ha parat per a parlar-li d’este informe. Segons ha explicat, la gent li pregunta ‘pels mil euros d’ajuda per als gastos de la compra de vivenda, els 300 euros per al carnet de conduir o pel fet que les famílies amb dos fils vagen a ser nombroses’.
‘Això és el que preocupa els valencians, no els focs artificials o la màgia cutre que pretén José Muñoz com si fóra un aprenent’, ha conclòs Pastor, en referència a la polèmica pel dosier confidencial sobre Pérez Llorca.






