Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l’estat de la Comunitat d’esta onzena legislatura se celebrarà en Les Corts Valencianes els dies 28 i 30 de setembre, i serà el primer que afronte Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.

La Junta de síndics del Parlament valencià ha establit este dimarts el calendari de plens del període de sessions de setembre a desembre. Dins d’esta planificació ha situat en primer lloc el debat de Política General, que obrirà de manera formal el curs parlamentari.

Este primer ple del període estarà dedicat a analitzar la situació de la Comunitat Valenciana i a plantejar propostes per part dels grups. El debat permetrà valorar la gestió del Consell i marcar les prioritats polítiques dels pròxims mesos.

Desenvolupament de les dues jornades

La primera jornada del debat se centrarà en les intervencions del president de la Generalitat i dels síndics dels quatre grups parlamentaris. En esta sessió es fixaran els diagnòstics sobre l’estat de la Comunitat i s’exposaran les principals línies d’actuació de cada formació.

La segona jornada es reservarà al debat i a la votació de les propostes de resolució que presentaran els grups al final de la primera sessió. Estes resolucions recolliran les iniciatives i demandes que cada grup considere prioritàries, i una vegada aprovades marcaran orientacions polítiques per al Govern valencià i per al treball de Les Corts durant el període de sessions.

Últimes notícies

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Lidl, DIA i Consum guanyen quota mentre Mercadona i Carrefour es frenen

Lidl, DIA i Consum s’han situat com les cadenes de supermercats que més quota han guanyat fins agost, mentre Mercadona i Carrefour mantenen posicions estables en un context de consumidors més sensibles al preu.

El PP reclama millores urgents al tren entre Sagunt i Saragossa

El portaveu d’Infraestructures del GPP en Les Corts, Joserra González de Zárate, acusa el Ministeri de Transportes d’abandonar la Comunitat Valenciana i exigix millores immediates a la connexió ferroviària entre Sagunt i Saragossa.

Detingut a Vall d’Alba per amenaçar dos clients d’un bar amb un ganivet

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d’Alba un home de 44 anys per presumptes amenaces greus amb arma blanca a dos persones en un bar i per resistència greu als agents. El detingut acumulava cinc reclamacions judicials prèvies a la província de Castelló.

Investigat per circular a 219 km/h a l’A7 a Castalla amb límit de 120

La Guàrdia Civil ha enxampat un conductor de 34 anys quan circulava a 219 km/h per l’A7 a Castalla, on el límit era de 120. Ara està investigat per un delicte contra la seguretat viària.

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.