Muñoz insta el PP a treballar per la Comunitat i deixar d’atacar Morant

El síndic del PSPV en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha instat el PP a preocupar-se menys per la ministra Diana Morant i més per posar-se a treballar per la Comunitat Valenciana. Ha advertit que, al seu juí, la Comunitat està ‘paralitzada’ i ha exigit que es convoque ja el debat de política general que marca l’inici del curs parlamentari.

En declaracions als periodistes en Les Corts, Muñoz ha criticat que encara no hi haja data per a eixe debat. Ha assenyalat que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ‘seguix amagat i amb por a tindre qualsevol tipus d’iniciativa política’. Segons ha dit, això demostra una falta de direcció política en l’inici del nou període de sessions.

Referències a la cena del PPCV

Muñoz ha destacat que en la cena d’inici de curs que va celebrar divendres el PPCV es va parlar molt de Diana Morant. Ha instat el PP a deixar d’obsessionar-se amb la candidata socialista, perquè ‘el Partit Socialista, a diferència del Partit Popular, ja té la seua candidata fixada‘. Ha avançat que este cap de setmana el PSPV parlarà del seu projecte polític per a la Comunitat Valenciana.

El dirigent socialista ha afirmat que ‘estem en disposició de governar‘. Ha afegit que ‘el primer que han de fer ells és aclarir-se internament després d’eixa cena que, fent similituds, pareixia la boda roja de Juego de Tronos en la qual ningú es fiava de ningú i en què es veia la tensió palpant-se en l’ambient davant eixa indefinició del PP per decidir qui ha de ser el candidat en la Comunitat’.

Crítiques a les paraules d’Esther Muñoz

Muñoz s’ha mostrat ‘estupefacte’ per les declaracions de la portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, durant la cena del PPCV. Segons ha relatat, ella va assegurar que ‘hi ha cagades que venen de baix i que afecten els de dalt’. Per al síndic socialista, ‘és una frase molt clarificadora‘ perquè demostra, segons ha dit, que ‘tenim un president de la Generalitat que no és autònom’.

En esta línia, ha sostingut que Pérez Llorca ‘està més pendent que designen o que decidisquen per ell que de prendre decisions polítiques’. A parer seu, el missatge d’Esther Muñoz apunta que ‘hi ha unes persones en Génova, com és el cas d’Alberto Núñez Feijóo, que decidiran el futur del PP en la Comunitat Valenciana i qui serà el candidat’. Ha afegit que existixen ‘una sèrie d’errors que jo crec que fan molt qüestionable la figura de Pérez Llorca’.

El síndic ha remarcat que ‘a nosaltres ens dona igual que el candidat siga Pérez Llorca, que siga Vicent Mompó‘. No obstant això, ha remarcat que ‘el que no podem consentir és que la Comunitat Valenciana estiga paralitzada per l’interés del PP i de Pérez Llorca’. Per això ha tornat a exigir que es convoque com més prompte millor el debat de política general en Les Corts.

Absència de Pedro Sánchez en la conferència del PSPV

Preguntat per l’absència del president del Govern, Pedro Sánchez, en la conferència política que el PSPV celebrarà el pròxim cap de setmana a Alacant, Muñoz ha restat importància a esta qüestió. Ha assegurat que hi haurà ‘bastants actors de primer nivell com perquè siga interessant’.

Segons ha indicat, el contingut de la conferència serà ‘prou atractiu’ en contrast amb un PP ‘amb problemes interns‘. Ha explicat que l’objectiu de la cita és debatre i concretar el projecte polític del PSPV per a la Comunitat Valenciana, mentres el PP continua debaten internament qui ha de ser el seu candidat a la Presidència de la Generalitat.

Últimes notícies

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.