33.2 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

Espanya acumula més de 10.000 contagis registrats en dos dies

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Espanya ha registrat 10.814 positius de Covid-19 des de dimecres, fet que deixa la xifra global en 3.456.886 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe se n’han registrat 132 noves, i ara la xifra total des de l’inici de la pandèmia és de 77.496. Segons el darrer balanç del Ministeri de Sanitat, en els darrers set dies s’han registrat 330 morts. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 86, a Andalusia 63, al País Basc 27 i a Castella i Lleó 26, mentre que a Catalunya n’hi ha hagut 23.

La Comunitat de Madrid encapçala els contagis en els últims set dies amb 13.236 casos, seguida d’Andalusia amb 9.109. Per darrere, Catalunya amb 8.801 i el País Basc amb 5.769.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 666.823 casos. Just després se situa Catalunya amb 569.080. Els segueix Andalusia amb 539.780. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 1.962. A Catalunya n’hi ha hagut 238.

 

Més de 10.000 pacients ingressats per Covid-19 a tota Espanya

Ara com ara, al conjunt de l’Estat hi ha 10.049 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,99% de tots els llits disponibles. 2.283 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,62% del total de llits per a crítics. A Catalunya, el nombre de pacients a l’hospital per coronavirus és de 2.063, el 8,16%, i a l’UCI n’hi ha 535, un 36,64% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits de crítics que hi ha al Principat estan ocupats per malalts de Covid-19.

En les darreres 24 hores hi ha hagut 1.178 persones hospitalitzades a l’Estat per la infecció, mentre que 1.169 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 321, a Catalunya 233 i a Andalusia 176.

 

El 21,4% de la població espanyola, amb almenys una dosi de la vacuna

D’altra banda, de les 15.435.285 de dosis de la vacuna que el govern espanyol ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 22 d’abril (10.199.085 de Pfizer / BioNtech, 1.372.800 de Moderna, 3.717.000 d’AstraZeneca i 146.400 de Janssen) se n’han administrat 13.909.964 (9.691.293, 881.273 i 3.337.398 respectivament), que representen un 90,1% del total. Així, 10.141.949 persones, el 21,4% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 3.768.015 que han rebut les dos, el 7,9%.

 

Últimes notícies

La jutgessa del cas Dana rebutja unificar acusacions i manté pluralitat en el procés judicial

La jutgessa que investiga la gestió de la Dana a València manté la separació d'acusacions particulars i populars, rebutjant la seua unificació malgrat la complexitat del cas.

Once morts per colp de calor en la Comunitat Valenciana en cinc anys i recomanacions per a evitar-ho

En els últims cinc anys, onze persones han mort per colp de calor en la Comunitat Valenciana. L'augment de les temperatures exigix seguir recomanacions per a evitar riscos.

Jutgessa de Catarroja rebutja unificació d’acusacions en cas DANA a València

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València rebutja agrupar les acusacions particulars i populars, encara que permet integrar noves acusacions en les ja existents.

Once morts per colps de calor en la Comunitat Valenciana en cinc anys: un risc creixent amb les altes temperatures

En els últims cinc anys, la Comunitat Valenciana ha registrat onze morts per colps de calor, destacant que en l'últim mes s'han comptabilitzat 51 defuncions associades a onades de calor.

Les platges de Cullera i Calp reobrin després de descartar-se contaminació bacteriana

Les platges Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp ja van reobrir després d'anàlisi que van confirmar que l'aigua està lliure de bacteris nocius, garantint la seguretat per als banyistes.

Detingut un home per la desaparició de l’empresari de Bocairent

La Guàrdia Civil arresta a un sospitós per la desaparició d'un empresari de Bocairent, el parador del qual continua sent un misteri.

María José Catalá destaca el Congrés del PP com a preludi del govern de Feijóo

María José Catalá, alcaldessa de València, assenyala que el Congrés del Partit Popular és l'avantsala perquè Alberto Núñez Feijóo arribe a la presidència del Govern d'Espanya.

València estrena un servici policial multilingüe per a millorar l’atenció a turistes en zones cèntriques

València posa en marxa un nou servici de la Policia Local amb agents multilingües per a assistir a turistes en àrees clau com Plaza de l'Ajuntament i Mercat Central, amb enfocament en seguretat i regulació del turisme.